ترجمه مقاله مدلی یکپارچه برای سازمانهای یادگیرنده با دیدگاه استراتژیک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | مدلی یکپارچه برای سازمانهای یادگیرنده با دیدگاه استراتژیک: عیارسنجی در صنعت متمرکز دانش |
عنوان انگلیسی: | An integrated model for learning organization with strategic view: Benchmarking in the knowledge-intensive industry |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 13 |
سال انتشار : 2010 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5664 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 968.51Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت استراتژیک، مدیریت اجرایی، مدیریت دانش و مدیریت عملکرد |
مجله: سیستم های خبره با کاربردها - Expert Systems with Applications |
دانشگاه: گروه علوم مدیریت و تصمیم گیری، دانشگاه Tamkang، تایوان |
کلمات کلیدی: یادگیری سازمانی (OL)، سازمان یادگیرنده (LO)، مدیریت استراتژیک، عیارسنجی، صنعت متمرکز دانش (KII) |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه نشده است |
چکیده
مقدمه
2- پیشینه تئوریک
1-2- یادگیری سازمانی (OL) و KII))
2-2- یادگیری سازمانی و مدیریت دانش (KM)
3-2- یادگیری سازمانی و فرهنگ سازمانی (OC)
4-2- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده (LO)
3- جنبه مدیریت استراتژیک ـ محیط، استراتژی و عملکرد
1-3- مدل ESP اولیه – تحقیق ساهل و پراجاگو
2-3- مدل مفهومی – ESCAPE
4- یک مدل یکپارچه – هرم یادگیری سازمان (LOP)
1-4- شرح LOP
2-4- 5 مولفه LOP
5- نتایج و تحقیقات آینده
1-5- نتایج
2-5- محدودیتها و تحقیق آینده
Abstract
Facing such a fast-changing environment, an organization should be more market-driven and learningoriented. It is believed that a learning organization (LO) is apt to develop and maintain its own competitiveness rather than that without learning ability. Even though many studies have been addressing the importance of LO and the plausible relationship with competitiveness, the incoming impacts of knowledge have force them to focus attentions on knowledge-intensive industry (KII). Managing change is the high priority for continuing education institutes (CEIs), one of KII in Taiwan, coping simultaneously with diversified market needs and limited resources. Prior literatures, however, concerned with strategy-performance relationship have been oversimplified the contextual effects. Therefore, this study decides to develop a conceptual framework with an adaptation of Prajogo and Sohal’s model to describe the missing linkage in context of environment-strategy-performance (ESP). To serve as benchmarking, we further introduce an integrated model named ‘the Learning Organization Pyramid’ (LOP) for facilitating a good understanding of LO and CE system. This study finally concludes that a LO would be the best solution for KII to bridge the gap in terms of system planning.
چکیده
یک سازمان طی رویارویی با یک محیط سریعا در حال تغییر باید از ماهیت بازار محور و یادگیری محور برخوردار باشد، این تصور وجود دارد که یک سازمان یادگیرنده (LO) مستعد توسعه و حفظ رقابتپذیری است این مقوله بدون توانایی یادگیری تحقق نمییابد. هر چند بسیاری از مطالعات، به اهمیت LO و رابطه منطقی آن با رقابتپذیری اشاره دارند. اما تاثیرات دانش بر این قبیل روابط پوشیده نیست چرا که اکثر سازمانها را به سمت تمرکز بیشتر به صنعت متمرکز اطلاعات (KII) سوق میدهد. مدیریت تغییر، یک اولویت حایز اهمیت برای تداوم سازمانهای آموزشی است (CEIS). یک KII در تایوان به طور همزمان درصدد مقابله با نیازهای متنوع بازار و منابع محدود برآمد. با این وجود، در متون قبلی که در ارتباط با رابطه عملکرد ـ استراتژی بودند، این تاثیرات موقعیتی، ساده انگاشته شد؛ از این رو، در این مطالعه به دنبال توسعه یک چارچوب مفهومی منطبق با مدل پراجاگو و ساهل، در راستای توصیف رابطه گمشده ESP هستیم، لذا با تکیه بر عیارسنجی، به معرفی مدلی یکپارچه تحت عنوان هرم سازمانی یادگیرنده (LOP)، برای تسهیل روند درک LO و سیستم CS پرداختیم. در نهایت، به این نتیجه رسیدیم که LO، بهترین راهحل برای KII در راستای حل وقفهها در خصوص برنامهریزی سیستمی است.