ترجمه مقاله درک نقش عوامل انسانی در تصادفات و حوادث راه آهن در استرالیا – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | درک نقش عوامل انسانی در تصادفات و حوادث راه آهن در استرالیا |
عنوان انگلیسی: | Understanding the human factors contribution to railway accidents and incidents in Australia |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 |
سال انتشار : 2008 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6030 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 652.20Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مهندسی راه آهن و مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی راه و ترابری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک، مدیریت عملکرد، مهندسی خط و سازه های ریلی |
مجله: تجزیه و تحلیل و پیشگیری از حوادث |
دانشگاه: دانشگاه نیو ساوت ولز، استرالیا |
کلمات کلیدی: راه آهن، خطای انسانی، رویدادها، حوادث، HFACS |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. تحقیق پیشین: خطا و علت حوادث
3. انتخاب یک چارچوب خطا
4. روش
4.1 قابلیت اعتماد HFACS
5.نتایج
5.1.اعمال خطرناک
5.2.پیش شرایط اعمال خطرناک
5.3.نظارت ناامن
5.4. عوامل مؤثر سازمانی
5. 6. تشریح مطالب
6.1. قابلیت استفاده از HFACS
6.2.قابلیت اعتماد HFACS
6.3تحلیل HFACS
7.تحقیق آتی
8. نتیجهگیری
Abstract
Forty rail safety investigation reports were reviewed and a theoretical framework (the Human Factors Analysis and Classification System; HFACS) adopted as a means of identifying errors associated with rail accidents/incidents in Australia. Overall, HFACS proved useful in categorising errors from existing investigation reports and in capturing the full range of relevant rail human factors data. It was revealed that nearly half the incidents resulted from an equipment failure, most of these the product of inadequate maintenance or monitoring programs. In the remaining cases, slips of attention (i.e. skilled-based errors), associated with decreased alertness and physical fatigue, were the most common unsafe acts leading to accidents and incidents. Inadequate equipment design (e.g. driver safety systems) was frequently identified as an organisational influence and possibly contributed to the relatively large number of incidents/accidents resulting from attention failures. Nearly all incidents were associated with at least one organisational influence, suggesting that improvements to resource management, organisational climate and organisational processes are critical for Australian accident and incident reduction. Future work will aim to modify HFACS to generate a rail-specific framework for future error identification, accident analysis and accident investigation.
چکیده
40 گزارش بازرسی ایمنی راه آهن مرور شد و چارچوبی تئوریک (سیستم تحلیل و طبقه بندی عوامل انسانی؛ HFACS) به عنوان ابزاری برای شناسایی خطاهای مرتبط با تصادفات یا حوادث راه آهن در استرالیا انتخاب گردید. بطورکلی، HFACS در طبقه بندی خطاها براساس گزارشهای بازرسی موجود و در ثبت کل دادههای مربوط به عوامل انسانی مفید بود. این موضوع آشکار شد که تقریباً نیمی از حوادث ناشی از خرابی تجهیزات بودهاند، عمدهی این حوادث به سبب برنامههای نگهداری و تعمیرات یا برنامههای نظارتی نامناسب رخ دادند. در موارد باقیمانده، اشتباهات در رسیدگی (یا خطاهای برپایه مهارت) ناشی از کاهش هشیاری و خستگی جسمی معمولترین اعمال خطرناکی بودند که به تصادفات و حوادث ختم میشدند. طراحی نامناسب تجهیزات (مانند سیستمهای ایمنی راننده) به کرات به عنوان عامل مؤثر سازمانی و عاملی شناخته شد که بطور محتمل در شمار نسبتاً زیادی از تصادفات یا حوادث ناشی از سهلانگاری دخیل بود. تقریباً کلیه حوادث با دستکم یک عامل مؤثر سازمانی رابطه داشتند که این موضوع مبین آن است که بهبود مدیریت منابع، جوسازمانی و فرآیندهای سازمانی برای کاهش حوادث و تصادف در استرالیا حیاتی است. تحقیق آتی به دنبال اصلاح HFACS خواهد بود تا بدین صورت چارچوبی ویژه راه آهن جهت شناسایی خطا، تحلیل تصادف و رسیدگی به حوادث بوجود آورد.