تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله نحوه پشتیبانی تغذیه نوزاد با مکیدن غیرمغذی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: چطور مکیدن غیرمغذی تغذیه نوزاد را پشتیبانی می‌کند؟
عنوان انگلیسی: How does non-nutritive sucking support infant feeding?
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14
سال انتشار : 2014 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 5411 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 713.88Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: پزشکی و صنایع غذایی
گرایش های مرتبط با این مقاله: کنترل کیفی و بهداشتی، علوم تغذیه و علوم مواد غذایی
مجله: رفتار و تکامل نوزاد
دانشگاه: بخش L.C.S، دانشگاه شهر لندن، انگلستان
کلمات کلیدی: کلید واژه ها: مکیدن غیر مغذی، تغذیه کامل دهان، آمادگی دهان، ارتباطات اولیه
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1- مقدمه

2- روش‌ها

2-1 موضوعات

2-2 تنظیم و روند

3-2 سایز نمونه

2-4 ارزیابی- قابلیت اطمینان

3- نتایج

4- بحث

تائیدیه اخلاقی

نمونه متن انگلیسی

abstract

Fifty nine premature infants participated in a randomized controlled study to determine the effectiveness of non-nutritive sucking (NNS). It was predicted that NNS would not accelerate the development of full oral feeding or early language skills as sometimes perceived in practice. However, it was predicted that using NNS as a strategy to support parents to identify and respond to early communication and oral readiness signs would increase con- fidence in infant management and enable quicker discharge home. Infants were aged 26–35 weeks gestation. Infants with no significant difficulties were randomly assigned to one of three groups; Group 1, NNS pre-tube feeding (n = 19); Group 2, NNS on onset oftube feeding (n = 20) and Group 3, Control (n = 20). Follow-up occurred at 6 months. There were no significant differences with number of days to full oral feeding between the groups receiving NNS and the Control group, 2(2, n = 59) = 4.33, p = .115. A significant difference in number of days in hospital between the Control group and the other two groups was found 2 (2, n = 59) = 7.678, p = .022. Significant changes were noted with the development of more normal sucking patterns in Groups 1–3. At 6 months there were no significant differences in receptive or expressive language skills between all groups. NNS had no significant impact on the transition to full oral feeding or later language development. There was a signifi- cant difference in the number of days in hospital between the Control group and the other two groups which involved parents in identification of early communication signs. Possible reasons for this change and future directions are discussed.

نمونه متن ترجمه

چکیده

59 نوزاد نارس در یک مطالعه کنترل شده تصادفی برای تعیین تأثیر مکیدن غیرمغذی (NNS) شرکت داده شده‌اند. پیش بینی می‌شود که NNS به پیشرفت همه خوراکی‌ های دهانی یا مهارت‌ های اولیه زبان مثل تمرین درک، شتاب نمی‌ دهد. با اینحال، قابل پیش بینی بود که NNS به عنوان یک استراتژی برای حمایت والدین برای شناسایی و پاسخ به ارتباطات اولیه و نشانه‌ های آمادگی اعتماد بنفس در کودک را افزایش می‌دهد. جنین‌ها 36-25 هفته بودند. جنین‌ها بدون داشتن مشکلات مهمی بودند و به صورت تصادفی در یکی از سه گروه قرار گرفتند. گروه 1، تغذیه پیش تیوب (pre-tube) NNS (n=19)، گروه 2، NNS در شروع تغذیه تیوب (n=20) و گروه 3 کنترل (n=20). این پیگیری‌ها در حدود 6 ماه انجام شد. تفاوت‌های چشمگیری با تعداد روزها تا کل تغذیه دهانی بین گروه‌ های دریافتی NNS و گروه کنترل وجود نداشت 4.33= X2(2,n=59)و P=.115. یک اختلاف چشمگیر در تعداد روزهای بیمارستان بین گروه کنترل و دو گروه دیگر دریافت شد 7.678 =X2(2,n=59) و022 P=.. تغیرات چشم گیری با پیشرفت بیشتر طرح‌ های مکیدن نرمال در گروهای 1 تا 3 گزارش شد. در 6 ماه تغییرات چشم گیر دریافتی یا مهارت‌ های زبان بین همه گروه‌ها وجود نداشت. NNS تأثیر قابل توجهی بر روی انتقال همه خوراکی‌ های دهانی یا پیشرفت‌ های زبان نداشت. تفاوت چشمگیری در تعداد روزهایی که در بیمارستان بودند بین گروه کنترل و دو گروه دیگر وجود نداشت که والدین را در شناسایی علامت‌ های ارتباطی اولیه درگیر کرده بود. دلایل احتمالی این تغییر و کار های بعدی مورد بحث قرار می‌گیرند.