ترجمه مقاله بازگرداندن فارغ التحصیلان – یک برنامه نظارتی برای دانشجویان MBA – نشریه امرالد

عنوان فارسی: | بازگرداندن فارغ التحصیلان – یک برنامه نظارتی (مربیگری) برای دانشجویان MBA |
عنوان انگلیسی: | Graduates giving back – a mentoring program for MBA students |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22 (1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2015 | نشریه : امرالد - Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مطالعه موردی (Case Study) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.089 در سال 2019 | شاخص H_index مجله : 15 در سال 2020 |
شاخص SJR مجله : 0.666 در سال 2019 | شناسه ISSN مجله : 2046-6854 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2019 | کد محصول : 8415 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.10Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی |
مجله: مجله بین المللی نظارت و مربیگری در آموزش – International Journal of Mentoring and Coaching in Education |
دانشگاه: دانشکده بازرگانی، دانشگاه استرالیای جنوبی، آدلاید، استرالیا |
کلمات کلیدی: یادگیری کار-محور، آموزش (تحصیلات) کسب و کار، جوامع عمل، یادگیری بزرگسالان، نظارت، توسعه یادگیری، جوامع یادگیرنده، نظارت و مربیگری در HE، یادگیری در طول عمر، مدل نظارت شبکهای |
کلمات کلیدی انگلیسی: Work-based learning - Business education - Communities of practice - Adult learning - Mentoring - Leadership development - Higher education - Learning communities - Mentoring and coaching in HE - Life-long learning - Learning culture - Network mentoring model |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/IJMCE-03-2015-0009 |
چکیده
پیشگفتار
چارچوب مفهومی برای مربیگری
آغاز: بررسی نیاز به یک برنامه مربی
طراحی و آزمایش برنامه
طراحی
آزمایش
انتخاب مربیان
پیادهسازی برنامه
بازتاب و بررسی
بازتابهای دانشجویان
بازتابهای مربیان
نتیجهگیریها و توصیهها
درسهای مهمی که ما آموختیم چه بودند و ما چه کاری میتوانیم برای حمایت از دیگران انجام دهیم؟
Abstract
Purpose – The purpose of this paper is to discuss the challenges and obstacles encountered in the implementation of a mentoring program for Master of Business Administration (MBA) students at the University of South Australia (UniSA) Business School. The paper starts with an exploration into the need for a mentoring program, the trial and subsequent four years of implementation. The paper also explores the network model of mentoring and the reasons why this, rather than a more traditional model, was chosen for the program’s implementation.
Design/methodology/approach – This exploratory case study uses data from over 600 students and their alumni mentors over a five-year period to evaluate and improve the program as well as cultivating a critical community of adult learners.
Findings – Feedback from students indicates that the mentoring program is regarded by most as a value-added feature of their early learning as it offers support, if and when it is required, from those who have been there before.
Research limitations/implications – Results are limited to one institution. However, as research into mentoring for higher education students is thin on the ground, this study contributes to our understanding of the positive impacts of mentoring on student success.
Practical implications – This paper emphasizes the importance of business leaders giving back to their alma mater through mentoring current MBA students. It shows how mentoring can support learning and management development.
Originality/value – This is an original study which explores ways to increase the learning of higher education students for positive social outcomes.
Introduction
Mentoring has long been regarded as an effective means of cultivating good practice in work settings (Clutterbuck, 2014; Kram, 1988). The purpose of this paper is to explore the benefits of formal mentoring for higher education business students. Over 600 students and graduate mentors participated in the study and findings indicated that the program achieved its purpose of providing new students with the opportunity to work with alumni mentors and hence, add value to their Master of Business Administration (MBA) experience.
Conclusions and recommendations
What were we hoping to achieve? Did we achieve it? These questions were raised during each of our quarterly review meetings. Recent literature about formal mentoring programs is consistent in identifying success factors but less clear in determining how we measure success, particularly when it relates to subjective factors (Zellers et al., 2008). One possible way of measuring success is by the number of students who contact mentors after the initial workshop. If that is the case, we have not been very successful, as less than one-third of students sought ongoing support. Yet the feedback every time, after the first workshop, has been positive – students appreciated this session. So, we accepted the fact that the value was at the beginning and developed a new paradigm for success by using the analogy of an insurance policy – “being there” is a safety net for new MBA students.
چکیده
هدف – هدف این مقاله، بحث چالشها و موانع موجود در پیادهسازی یک برنامه نظارتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) در مدرسه کسب و کار دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA) است. مقاله، با کاوش در زمینه نیاز به یک برنامه نظارتی، آزمایش و متعاقبا چهار سال اجرای آغاز میشود. مقاله همچنین به بررسی مدل شبکهای نظارت و دلایل این که چرا این مدل، به جای یک مدل سنتیتر، برای اجرای برنامه انتخاب شده است میپردازد.
طرح/متدلوژی/رویکرد – این مطالعه موردی اکتشافی، از دادههای به دست آمده از بیش از 600 دانشجو و مربیان فارغالتحصیل در طول یک دوره پنج ساله به منظور ارزیابی و بهبود برنامه و همچنین پرورش جامعهای انتقادی از یادگیرندگان بزرگسال استفاده میکند.
یافتهها – بازخورد از دانشجویان نشان میدهد که برنامه نظارتی، توسط اغلب افراد به عنوان یک ویژگی ارزش افزوده یادگیری اولیه آنها در نظر گرفته میشود، زیرا این برنامه، در صورت نیاز، از کسانی که قبلا در آنجا بودهاند حمایت میکند.
محدودیتها/پیامدهای تحقیق – نتایج به یک نهاد محدود میشوند. با این حال، از آنجایی که تحقیقات در زمینه نظارت (مربیگری) برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این رابطه کم هستند، این مطالعه به شناخت ما از اثرات مثبت نظارت روی موفقیت دانشجویان کمک میکند.
مفاهیم عملی – این مقاله بر اهمیت رهبران کسب و کار که از طریق نظارت دانشجویان فعلی MBA به دانشگاه اولیه خود کمک میکنند تاکید دارد. مقاله نشان میدهد که نظارت چگونه میتواند از توسعه مدیریت و یادگیری پشتیبانی کند.
اصلیت/ارزش – این مقاله، یک مطالعه اصلی است که به بررسی روشهای افزایش یادگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پیامدهای اجتماعی مثبت میپردازد.
پیشگفتار
نظارت، برای مدت طولانی به عنوان ابزار موثری برای پرورش عمل خوب در محیط کاری در نظر گرفته شده است (کلاترباک، 2014؛ کرام، 1998). هدف این مقاله، کاوش مزایای نظارت رسمی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی کسب و کار (بازرگانی) است. بیش از 600 دانشجو و مربی فارغالتحصیل در مطالعه شرکت کردند و یافتهها نشان دادند که برنامه، به هدف فراهم ساختن فرصت همکاری دانشجویان با مربیان فارغالتحصیل و بنابراین، افزودن ارزش به تجربه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) آنها دست یافت.
نتیجهگیریها و توصیهها
ما امیدواریم که چه چیزی به دست آوریم؟ آیا ما آن را به دست آوردیم؟ این سوالات در طول هر یک از جلسات بررسی سه ماهه ما مطرح شدند. تحقیقات اخیر درباره برنامههای مربیگری رسمی، در شناسایی عوامل موفقیت سازگار هستند اما در تعیین این که ما موفقیت را چگونه میسنجیم به ویژه زمانی که موفقیت مربوط به عوامل ذهنی ما باشد کمتر واضح هستند (زلرز و همکاران، 2008). یک روش ممکن برای سنجش موفقیت، به وسیله تعداد دانشجویانی است که پس از کارگاه مقدماتی با مربیان در تماس هستند. اگر این مورد باشد، در این صورت ما چندان موفق نبودهایم، زیرا کمتر از یک-سوم دانشجویان به دنبال حمایت مداوم بودند. در عین حال، بازخورد در هر زمانی، پس از کارگاه اول، مثبت بوده است – دانشجویان، از این جلسه استقبال کردند. بنابراین، ما این حقیقت را پذیرفتیم که ارزش در آغاز بود و پارادایم جدیدی برای موفقیت با استفاده از تقلید از یک سیاست بیمه توسعه یافت - «آنجا بودن»، شبکه ایمنی برای دانشجویان جدید MBA است.