ترجمه مقاله نقش تفاوت های جنسیتی در قصد پذیرش بانکداری موبایلی اسلامی - نشریه امرالد

ترجمه مقاله نقش تفاوت های جنسیتی در قصد پذیرش بانکداری موبایلی اسلامی - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
آیا تفاوت های جنسیتی نقشی در قصد پذیرش بانکداری موبایلی اسلامی ایفا می کنند؟ یک مطالعه تجربی
عنوان انگلیسی
Does gender differences play any role in intention to adopt Islamic mobile banking? An empirical study
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
22
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.791 در سال 2018
شاخص H_index مجله
28 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.361 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
1759-0833
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2018
کد محصول
F1597
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
اقتصاد و مدیریت، اقتصاد پول و بانکداری، بانکداری اسلامی، بانکداری، تجارت الکترونیک
مجله
مجله بازاریابی اسلامی - Journal of Islamic Marketing
کلمات کلیدی
تفاوت جنسیتی، تأثیر جنسیت، بانکداری اسلامی، پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری (TAM)، پاکستان
کلمات کلیدی انگلیسی
Gender differences - Gender effect - Islamic mobile banking - Islamic banking - Technology adoption - Technology Acceptance Model (TAM) - Pakistan
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/JIMA-11-2016-0082
فهرست مطالب
چکیده
1-مقدمه
2-مرور منابع
2-1 بانکداری تلفن همراه (بانکداری موبایلی)
2-2 بانکداری اسلامی در پاکستان: یک مرور کلی
2-3 نقش جنسیت در پذیرش تکنولوژی
3- مدل تحقیق و توسعه فرضیه
3-1 هزینه های درک شده
3-2 سودآوری درک شده
3-3- هنجارهای اجتماعی
3-4- اعتبار درک شده
3-5 خودکفائی درک شده
4- روش شناسی
4-1 شرکت کنندگان در این مطالعه
4-2 روش نمونه گیری و اندازه نمونه
4-3- مقیاس اندازه گیری
5- تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج
5-1 آمار توصیفی و قابلیت اطمینان آلفا
5-2 تجزیه و تحلیل عامل اکتشافی (EFA)
5-3 روایی همگرایی و تبعیض آمیز
5-4 تست اینواریانس تطبیقی و متریک
5-5 روش متداول
5-6 تحلیل عامل تایید کننده (CFA)
5-7 مدل سازی معادلات ساختاری (SEM)
6-بحث و نتیجه گیری
7-اهمیت عملی و مدیریتی
7-1 اهمیت مدیریتی
7-2 اهمیت کاربردی
8-محدودیت ها و مطالعات اینده
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Purpose Tremendous growth and worldwide expansion of Islamic banking industry has gained widespread attention of economist, bankers, investors and financial experts regardless of economic and political volatility in global banking industry. To compete with conventional banking, Islamic banks are setting up themselves with innovative technologies to gain competitive edge and market share. The establishment of mobile banking has been proven a technological wonder by eliminating time and space boundaries, and one can access financial services anywhere and at any time. For effective market segmentation, recognizing gender differences in factors affecting the adoption patterns of m-banking may provide competitive edge. Therefore, this paper aims to investigate how gender differences impact the intention to adopt Islamic mobile banking in Pakistan.

Design/methodology/approach The study uses extended technology acceptance model (TAM) on final 243 participants from Pakistan. Confirmatory factor analysis (CFA) and structural equation modeling (SEM) methodology has been applied for data analysis using SPSS 21 and AMOS 21.

Findings Results have identified two interesting and different models for males and females in intention to adopt Islamic mobile banking. It is inferred that males are more task driven and desire for personality, value and status, so their intention is significantly impacted by perceived usefulness and perceived self-expressiveness. Whereas, females have found lack of IT knowledge and trust; therefore, their intention is significantly impacted by perceived credibility. However, the perceived financial cost was found of no concern for both males and females and social norms influenced the adoption, but there existed no significant gender differences.

Originality/value The contribution of this study to existing literature is twofold. First, the existing research on mobile banking has mainly applied TAM on conventional banking overlooking the important ethnic group, the Muslims, who prefer Islamic banking. Second, the impact of gender differences is investigated in factors affecting intention to adopt Islamic mobile banking that has not been studied previously. The study fills the gap.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف: رشد گسترده و توسعه جهانی صنعت بانکداری اسلامی توجه اقتصاد دانان، بانک داران، سرمایه گذاران و متخصصان مالی را صرف نظر از نوسان مالی و اقتصادی در صنعت بانکداری جهان به خود معطوف کرده است. بانک های اسلامی به منظور رقابت با بانکداری متعارف، خود را با تکنولوژی های نوآورانه برای کسب مزیت رقابتی و سهم بازار به کار می گیرند. تأسیس بانکداری تلفن همراه، از بین بردن مرزهای زمانی و مکانی، یک تعجب تکنولوژیکی است و میتواند در هر زمان و هر زمان به خدمات مالی دسترسی پیدا کند. برای تقسیم بندی بازار موثر، شناخت تفاوت های جنسیتی در عوامل موثر بر الگوهای پذیرش بانکی، ممکن است مزیت رقابتی را به وجود آورد. بنابراين، مطالعه حاضر با هدف بررسي تاثير تفاوت هاي جنسيتي بر روي قصد بانک پذيرش بانکداری موبایلی اسلامي در پاکستان انجام شده است
طرح/روش/ رویکرد: این مطالعه از مدل پذیرش تکنولوژی پیشرفته (TAM) در 243 شرکت کننده نهایی از پاکستان استفاده میکند . برای تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS 21 و AMOS 21 (CFA) و مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) استفاده شد.
یافته ها: نتایج به دست آمده نشان می دهد دو مدل جالب و متفاوت برای مردان و زنان در قصد پذیرش بانکداری تلفن همراه اسلامی است. به این نتیجه می رسیم که مردان بیشتر وظیفه گرا ستند و تمایل به شخصیت، ارزش و وضعیت دارند، بنابراین هدف آنها به طور قابل ملاحظه ای با سودمندی درک شده و خود بیانگر درک است. در حالی که زنان کمبود دانش و اعتبار فناوری اطلاعات را در بر داشتند، بنابراین هدف آنها به طور قابل ملاحظه ای با اعتبار درک شده تاثیر می گذارد. با این حال، هزینه های ادراک شده از نظر نگرانی برای هر دو مرد و زن تعیین شد و هنجارهای اجتماعی بر پذیرش تأثیر گذاشت، اما تفاوت های جنسیتی معنی داری وجود نداشت.
اصلیت /ارزش: این مطالعه به دو شیوه موجب غنای منابع می شود. اولا، تحقیقات موجود در زمینه بانکداری تلفن همراه، عمدتا مدل پذیرش تکنولوژی را در بانکداری متداول، با توجه به گروه قومی ترجیح می دهند. دوم، بررسی تاثیر تفاوت های جنسیتی در عوامل موثر بر قصد بانکداری اسلامی اسلامی که تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته است. مطالعه این شکاف را پر می کند.

بدون دیدگاه