تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بررسی تعهد کارکنان با (شرکت) مسئولیت پذیری اجتماعی – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: بررسی تعهد کارکنان با (شرکت) مسئولیت پذیری اجتماعی: تبادل دیدگاه اجتماعی در مشارکت سازمانی
عنوان انگلیسی: Exploring Employee Engagement with (Corporate) Social Responsibility: A Social Exchange Perspective on Organisational Participation
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22
سال انتشار : 2014 نشریه : اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 4755 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 334.53Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت دولتی، مدیریت کسب و کار، مدیریت سازمان های دولتی و مدیریت منابع انسانی
مجله: مجله اخلاق کسب و کار
دانشگاه: دانشکده کسب و کار، دانشگاه دورهام، پردیس ملکه، بریتانیا
کلمات کلیدی: مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)، کارکنان، مشارکت، نظریه تبادل اجتماعی (SET)
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مشارکت کارکنان در CSR

قراردادهای اجتماعی بین کارکنان و سازمان

روش

پس زمینه محیطی

روش پژوهش

یافته ها

نگرش کارکنان به CSR و مشارکت در آن

موانع مشارکت در CSR سازمانی

بحث

نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Corporate social responsibility (CSR) is a recognised and common part of business activity. Some of the regularly cited motives behind CSR are employee morale, recruitment and retention, with employees acknowledged as a key organisational stakeholder. Despite the significance of employees in relation to CSR, relatively few studies have examined their engagement with CSR and the impediments relevant to this engagement. This exploratory case study-based research addresses this paucity of attention, drawing on one to one interviews and observation in a large UK energy company. A diversity of engagement was found, ranging from employees who exhibited detachment from the CSR activities within the company, to those who were fully engaged with the CSR activities, and to others who were content with their own personal, but not organisational, engagement with CSR. A number of organisational context impediments, including poor communication, a perceived weak and low visibility of CSR culture, and lack of strategic alignment of CSR to business and personal objectives, served to explain this diversity of employee engagement. Social exchange theory is applied to help explore the volition that individual employees have towards their engagement with CSR activities, and to consider the implications of an implicit social, rather than explicit economic, contract between an organisation and its employees in their engagement with CSR.

نمونه متن ترجمه

چکیده

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) یکی از بخش های شناخته شده و مرسوم فعالیت تجاری است. طرز فکر، استخدام و نگهداشت کارکنان جزء انگیزه های معمول برای مشارکت در CSR است، و کارکنان به عنوان یکی از ذینفعان سازمانی مهم شناخته می شوند. با وجود اهمیت کارکنان در ارتباط با CSR، مطالعات نسبتاً محدودی به بررسی مشارکت آن ها درCSR و موانع مربوط به این مشارکت پرداخته اند. این پژوهش اکتشافی که مبتنی بر مطالعات موردی است بر اساس مصاحبه های رو در رو و مشاهدات در یکی از شرکت های بزرگ انرژی بریتانیا به رفع مشکل عدم توجه می پردازد. در این مطالعه انواع مشارکت مشاهده شد، از عدم تمایل کارکنان به فعالیت های CSR در شرکت گرفته تا مشارکت کامل کارکنان در فعالیت های CSR، و افرادی که از مشارکت فردی خود در CSR راضی بودند اما از مشارکت سازمانی خیر. تعدادی از موانع سازمانی شامل انتقال ضعیف، برداشت کارکنان از ضعف فرهنگ CSR و نمود پایین آن فرهنگ، ونبود همسویی استراتژیک بین CSR و اهداف تجاری و فردی به توضیح وجود این تنوع در مشارکت کارکنان کمک می کنند. برای کمک به بررسی تصمیم کارکنان مختلف برای مشارکت در فعالیت های CSR و بررسی پیامدهای یک قرارداد اجتماعی ضمنی (به جای یک قرارداد اقتصادی مشخص) بین سازمان و کارکنان آن در مورد مشارکت در CSR از نظریه تبادل اجتماعی استفاده شده است.