منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله مبانی معرفت شناسی تحولات نظری در مدیریت آموزشی - نشریه Sage

ترجمه مقاله مبانی معرفت شناسی تحولات نظری در مدیریت آموزشی - نشریه Sage
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مبانی معرفت شناسی تحولات نظری در مدیریت آموزشی
عنوان انگلیسی
Epistemological underpinnings oftheory developments in educational administration
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2001
نشریه
سیج - Sage
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8655
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت آموزشی
مجله
مجله استرالیایی آموزش - Australian Journal of Education
دانشگاه
دانشگاه Kyongju، کره
کلمات کلیدی
انسجام، مدیریت آموزشی، معرفت شناسی، نظریه منتقدانه، نظریه های آموزشی،مبنای دانش
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
مقدمه
نظریه حرکت و اثبات گرایی (پوزیتیویسم) منطقی
نظریه درون گرایی و منتقدانه در مدیریت آموزشی
انسجام گرایی طبیعت گرایانه (ناتورلیسم)
خلاصه
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Although it is difficultto categorise the philosophical positions of competing theories of educational administration, it can be said that four major forms of theory have been advanced in the field: traditional positivism, subjectivism, critical theory, and an emerging theory, naturalistic coherentism. The major perspectives developed in the field have been influenced largely by theoretical developments in philosophy. This paper aims to examine the different epistemological commitments of the four competing theories of educational administration advanced to date. The paper analyses the main ideas proposed by each of the four major schools of thought and focuses particularly on their philosophical assumptions concerning the nature of science and their approach to theorising about educational administration.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
اگرچه، گروه بندی مواضع فلسفی نظریه های رقیب مدیریت آموزشی، مشکل است، اما می توان گفت که 4 شکل اصلی نظریه در این زمینه (رشته)، توسعه پیدا کرده است، از جمله: اثبات گرایی (پوزیتیویسم) (فلسفه گرایی) سنتی، درون گرایی، نظریه‌ منتقدانه، و یک نظریه در حال ظهور، انسجام گرایی طبیعت گرا (ناتورالیسم). دیدگاه های گسترده تری که در این زمینه توسعه پیدا کرده است، به مقدار زیادی با تحولات نظریه در فلسفه، تحت تاثیر قرار می گیرند. هدف این مقاله، بررسی الزامات معرفت شناسی 4 نظریه رقیب مدیریت آموزشی که تا امروز گسترش پیدا کرده اند، می باشد. این مقاله، ایده های اصلی پیشنهاد شده توسط هر یک از 4 مکتب فکری اصلی را تجزیه و تحلیل می کند و به ویژه روی فرضیات فلسفی آنها که در رابطه با ماهیت علوم و رویکردهای آنها برای نظریه پردازی پیرامون مدیریت آموزشی، می باشد، تمرکز می کند.

بدون دیدگاه