ترجمه مقاله هستی شناسی مدل تجارت الکترونیک برای مدلسازی تجارت الکترونیک

عنوان فارسی: | هستی شناسی مدل تجارت الکترونیک برای مدلسازی تجارت الکترونیک |
عنوان انگلیسی: | An e-Business Model Ontology for Modeling e-Business |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 |
سال انتشار : 2002 | فرمت مقاله انگلیسی : PDF |
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf | نوع مقاله : ISI |
کد محصول : 9617 | رفرنس : ندارد ☓ |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 666.57Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: تجارت الکترونیک |
دانشگاه: دانشگاه لوئیزیانا |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
چکیده
1 مقدمه
2 هستی شناسی مدل کسب و کار
نوآوری در تولید
رابطه با مشتری
جنبههای مالی
3 پژوهشهای مرتبط
جنبههای خاص ارزیابی
4 پیشرفت پژوهشی
5 نتیجه گیری
Abstract
After explaining why business executives and academics should consider thinking about a rigorous approach to e-business models, we introduce a new e-Business Model Ontology. Using the concept of business models can help companies understand, communicate and share, change, measure, simulate and learn more about the different aspects of e-business in their firm. The generic e-Business Model Ontology (a rigorous definition of the e-business issues and their interdependencies in a company’s business model), which we outline in this paper is the foundation for the development of various useful tools for e-business management and IS Requirements Engineering. The e-Business Model Ontology is based on an extensive literature review and describes the logic of a “business system” for creating value in the Internet era. It is composed of four main pillars, which are Product Innovation, Infrastructure Management, Customer Relationship and Financial Aspects. These elements are then further decomposed.
چکیده
پس از تشریح این مسأله که چرا مدیران تجاری و دانشگاهیان باید رویکرد دقیقی را در قبال مدلهای تجارت الکترونیک اتخاذ نمایند، به تبیین مدل تجارت الکترونیک جدیدی می پردازیم. شرکتها با کمک مدلهای تجاری می توانند مطالب بیشتری را درباره ی جنبههای مختلف تجارت الکترونیک بیاموزند، این مطالب را با یکدیگر مبادله نموده و به تغییر، ارزیابی و یادگیری بیشتری در این زمینه مبادرت نمایند. هستی شناسی عمومی مدل تجارت الکترونیک (تعریف دقیقی از مسائل تجارت الکترونیک و وابستگیهای درونی آنها در مدل تجارت شرکت) که دراین مقاله ارائه نموده ایم، زیر بنای توسعه ی ابزارهای مفید و متنوع برای مدیریت تجارت و مهندسی الزامات سیستم اطلاعاتی محسوب می شود. هستی شناسی مدل تجارت الکترونیک مبتنی بر مرور ادبیات پژوهشی گسترده و توصیف منطق "سیستم کسب و کار" است و به عصر اینترنت اهمیت می دهد. این مقاله بر چهار عنصر اصلی؛ یعنی نوآوری تولید، مدیریت زیر ساخت، رابطه با مشتری و جنبههای مالی استوار است. بنابراین این عناصر بیشتر مورد تحلیل قرار می گیرند.