ترجمه مقاله ارزیابی پارامترهای طراحی و هندسه اجکتور برای کاربردهای تهویه هوا و سردسازی

عنوان فارسی: | ارزیابی پارامترهای طراحی و هندسه اجکتور برای کاربردهای تهویه هوا و سردسازی |
عنوان انگلیسی: | Review of ejector design parameters and geometry for refrigeration and air conditioning application |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8276 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.16Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله: تاسیسات حرارتی و برودتی و مهندسی سیالات |
مجله: برنامه های کاربردی کامپیوتر در علوم محیطی و انرژی های تجدید پذیر - Computer Applications in Environmental Sciences and Renewable Energy |
دانشگاه: موسسه تحقیقات انرژی خورشیدی (SERI)، دانشگاه ملی UKM مالزی |
کلمات کلیدی: طراحی اجکتور، سیال متحرک، نسبت مساحت، هندسه، سیستم خنککننده، شرایط عملیاتی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. مقدمه
2 اصول کار اجکتور
2.1. تئوری اجکتور
3 شرایط عملیاتی
3.1. اثر فشار کندانسور
3.2. اثر فشار اواپراتور
3. اثر فشار ژنراتور
3.4 شرایط عملیاتی بحرانی برای اجکتور هندسی ثابت
4 . سیالات متحرک
5 تأثیر طراحی هندسی بر سیستم عملکرد اجکتور
5.1.نسبت مساحت
5.2. قطر نازل اصلی
5.3. موقعیت خروجی نازل
5.4. طول قسمت مساحت ثابت
6 نتیجهگیری
Abstract
This paper focuses and presents literature studies on recent development in ejector cooling system also the enhancement of the performance. Some of researches have conducted and categorized in working fluid selections, simulation and mathematical modelling of the ejector, geometrical and operation conditions optimization. However, most of the experimental studies which have been done in last two decades are still insufficient if compared with simulation modelling; more experiments
چکیده
این مقاله بر مطالعه و ارائه نشریات در خصوص پیشرفتهای اخیر در سیستم خنککنندگی اجکتور و همچنین افزایش عملکرد آن تمرکز دارد. برخی از تحقیقات در مورد انتخاب سیالات متحرک، شبیهسازی و مدلسازی ریاضی اجکتور ، و بهینهسازی شرایط اجرایی و هندسی اجرا و طبقهبندی شدهاند. بههرحال، بیشتر مطالعات آزمایشی که در دو دهه اخیر انجام شدهاند هنوز هم اگر با الگوهای شبیهسازی مقایسه شوند، ناکافی هستند؛ ازاینرو، مطالعات آزمایشی و کارهای گستردهتری برای ایجاد شناخت بهتر در کاربرد واقعی موردنیاز میباشند.