دانلود رایگان مقاله تأثیر ایدئولوژی های اخلاقی و ادراکات CSR بر رفتار مصرف کننده

عنوان فارسی
تأثیر ایدئولوژی های اخلاقی و ادراکات CSR بر رفتار مصرف کننده
عنوان انگلیسی
Effects of ethical ideologies and perceptions of CSR on consumer behavior
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4316
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشگاه لیدز، انگلستان
کلمات کلیدی
مسئولیت اجتماعی شرکت، ایده آلیسم، انحطاط، ارزیابی محصول، ایدئولوژی اخلاقی، ادراک مصرف کننده
چکیده

abstract


The mutual dependence of businesses and society has emphasized the growing importance of the concept of corporate social responsibility (CSR). Despite the fact that CSR has emerged as one of the leading management concerns worldwide, both businesses and academia have largely ignored its application in developing countries. This study aims to fill these gaps by examining consumer perceptions of CSR and their role in the relationships between consumers' ethical ideologies (i.e., idealism and egoism) and evaluations of a company's product offerings. An empirical study among Vietnamese consumers shows that consumers perceive CSR in four dimensions—economic, ethical, philosophical, and legal. Different ethical ideologies have different effects on consumer perceptions of CSR; for example, idealism positively affects these perceptions, whereas egoism's effect is negative. Furthermore, the perceptions of CSR fully mediate the relationships between idealism/egoism and product evaluation.


بدون دیدگاه