دانلود رایگان مقاله اثر سفارش سازی الکترونیک ارزش مصرف کننده رضایت وفاداری مارک لوکس

عنوان فارسی
اثرات سفارشی سازی انبوه الکترونیکی بر ارزش مصرف کننده، رضایت و وفاداری به مارک های لوکس درک شده مصرف کننده
عنوان انگلیسی
The effects of e-mass customization on consumer perceived value, satisfaction, and loyalty toward luxury brands
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4250
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی، مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشگاه Duksung زنان، اداره بازرگانی، کره جنوبی
کلمات کلیدی
سفارشی سازی انبوه، نام تجاری لوکس، خرده فروشی آنلاین، ارزش درک شده، وفاداری، رفتار مصرف کننده
چکیده

abstract


As mass customization programs are becoming ever more common among luxury brands, this study seeks to identify the dimensions of consumers' perceived value gained and to examine the relationships between consumer value and satisfaction and between satisfaction and loyalty in an online context. Three hundred and three female online shoppers in South Korea participated in a web-based survey. The findings revealed that hedonic, utilitarian, creative achievement, and social value influenced satisfaction with the customization, which in turn influenced brand loyalty. The relationships between consumer value and satisfaction differed depending on the consumer's past loyalty and need for uniqueness. These results have practical implications for developing effective customization programs for luxury brands in the online retail industry.

نتیجه گیری

5. Discussion and conclusions


The main purpose of mass customization is to provide greater value to consumers (Schreier, 2006). The current study uses Merle et al.'s (2010) typology of consumer value, along with social value, to examine the determinants of satisfaction for the mass customization of a luxury product. The findings suggest that consumer satisfaction is positively influenced by hedonic, utilitarian, creative achievement, and social value. Consumers who perceive hedonic, utilitarian, creative achievement, and social value are satisfied with the customized product of the luxury brand.


بدون دیدگاه