ترجمه مقاله پویایی در تصمیم گیری مقصد: یک مدل تطبیقی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پویایی در تصمیم گیری مقصد: یک مدل تطبیقی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پویایی در تصمیم گیری مقصد: یک مدل تطبیقی
عنوان انگلیسی
Dynamic in-destination decision-making: An adjustment model
صفحات مقاله فارسی
35
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2012
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5101
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
گردشگری و توریسم
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت گردشگری
مجله
مدیریت گردشگری (Tourism Management)
دانشگاه
گروه علوم اجتماعی، تفریحی، گردشگری و ورزشی، دانشکده محیط زیست، دانشگاه لینکلن، کرایستچرچ، نیوزیلند
کلمات کلیدی
گردشگری/توریست، در مقصد، تصمیم گیری، مدلسازی، تحقیق کیفی و کمی، توسعه نظریه
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. تحقیقات بر روی شناخت و تصمیم گیری
3. روش ها
4. یافته ها
4.1. ویژگی های نمونه ها
4.2. تم های تصمیم گیری
4.3. ابعاد تصمیم گیری
5. مدل آبشاری تصمیم گیری گردشگری
6. مفاهیم نظری
7. مفاهیم عملی
8. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
abstract The study of tourist decision-making usually focuses on destination choice, framed in terms of informational inputs into the rational decision-making processes of individuals. We report on a study of onsite tourist decision-making in the South Island of New Zealand. The framework within which decisionmaking is conceptualised draws on process accounts derived from work in naturalistic decision-making, and adaptive, situated and embodied cognition, and in this respect the study distinguishes itself from much previous work in this area. One hundred and forty qualitative interviews were analysed thematically to identify four dimensions of an emergent process of decision-making: (In)Flexibility; Location/ timing; Social Composition; Stage of Trip. Decision-making varies on these dimensions in line with various ‘Types of Trip’ also identified from the data. This study provides support for process approaches to tourist decision-making and characterises it in terms of a continual process of socially mediated adjustment to features of the destination and overall trip evolution.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مطالعه تصمیم گیری گردشگری معمولا بر انتخاب مقصد تمرکز دارد، که برحسب اطلاعات ورودی در فرایندهای تصمیم گیری منطقی افراد قرار می گیرد. ما مطالعه ایی از تصمیم گیری گردشگری را در جزیره ی جنوبی نیوزلند گزارش کردیم. چهارچوبی که در ان تصمیم گیری مفهوم سازی شده است بر روند عملکردی می پردازد که ناشی از مطالعاتی در تصمیم گیری طبیعی، و سازگار، شناخت موقعیتی و تجسمی است و در این راستا این مطالعه خودش را از بسیاری از تحقیق های انجام شده در این حیطه متمایز می کند. یکصد و چهل مصاحبه کیفی از لحاظ موضوعی تحلیل شدتا چهار ابعاد روند پدیدار شونده ی تصمیم گیری مشخص شود: (عدم) انعطاف پذیری؛ مکان/زمان؛ ترکیب اجتماعی؛ مراحل سفر. تصمیم گیری در این ابعاد در راستای انواع متفاوت سفر که همچنین از داده ها مشخص شده است، متفاوت است. این مطالعه حمایت کننده ی فرایند رویکردهایی برای تصمیم گیری گردشگری است و آن را برحسب فرایند مستمر اجتماعی سازگار شده نسبت به ویژگی های مقصد و ارزیابی کلی سفر مشخص می کند.

بدون دیدگاه