دانلود رایگان مقاله چگونه جمع آوری اطلاعات، پیش بینی نتایج حاصل از بازار را بهبود می بخشد

عنوان فارسی
چگونه جمع آوری اطلاعات، پیش بینی نتایج حاصل از بازار را بهبود می بخشد
عنوان انگلیسی
How crowdsourcing improves prediction of market-oriented outcomes
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E7339
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشگاه سنت جوزف، امریکا
کلمات کلیدی
جمع آوری اطلاعات، پردازش اطلاعات بازار، پیش بینی بازار، پیش بینی، یادگیری سازمانی
چکیده

abstract


Firms often struggle to be proficient in predicting uncertain market conditions and forecasting the outcomes of their business initiatives. This research introduces crowdsourcing as an innovative tool that can enhance market information processing, and in turn, improve prediction of market-oriented outcomes (e.g., sales). We field test a forecasting tournament with employees at a Fortune 100 consumer packaged goods firm, and examine the extent to which predictions based on the “wisdom of the crowd” outperform those generated by traditional forecasting approaches. We find that crowdsourcing produces results superior to the firm's incumbent approaches almost three-fourths of the time across a broad range of business decisions. Additionally, we conduct a survey with participants to open up the “black box” of crowdsourcing. We find that differences in information acquisition and interpretation are the underlying mechanisms that can explain the improved prediction accuracy found through crowdsourcing.

نتیجه گیری

5. Discussion


There has been limited empirical testing and, more importantly, virtually no explanation as to how crowdsourcing platforms produce superior results. This article thereby seeks to evaluate: can crowdsourcing applications improve market information processing and resulting predictions within firms and, if so, how?


بدون دیدگاه