دانلود رایگان مقاله صدای اجتماعی مصرف کننده در عصر رسانه های اجتماعی: مشخصات تقسیم بندی و استراتژی های بازاریابی رابطه ای

عنوان فارسی
صدای اجتماعی مصرف کننده در عصر رسانه های اجتماعی: مشخصات تقسیم بندی و استراتژی های بازاریابی رابطه ای
عنوان انگلیسی
Consumer social voice in the age of social media: Segmentation profiles and relationship marketing strategies
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
0
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E5167
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
افق های تجاری - Business Horizons
دانشگاه
Gordon Ford College of Business
کلمات کلیدی
رسانه های اجتماعی، صدای اجتماعی، شکایت مصرف کننده، ارتباط بازار یابی
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
چکیده

Abstract


Service failures, once handled quietly by customer service departments, are now played out on a highly public social media stage. These failures can result in not only the loss of a loyal consumer but also can negatively affect relationships with those watching the dialogue between disgruntled customers and organizations. The phenomenon of seeking resolution to service failures online is distinct from both traditional word-of-mouth and voice behaviors. This article introduces social voice: public complaining behavior that aims to change the behavior of the organization. A qualitative methodology defines eight dimensions of social voice and categorizes them by the strength of the relationship to the organization. Results indicate that appropriate response strategies differ based on social voice segment.


بدون دیدگاه