آشنایی با دوره متعادل ساز چهره مردانه سازمان فنی و حرفه ای

به طور کلی متعادل سازی چهره، تکنیکی است که به کمک آن بتوان عیوب و خطوط پنهان صورت را محو و کمرنگ کرد. در واقع باید بتوان با بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف، بین اجزای صورت نوعی هماهنگی ایجاد کرد تا در نهایت، زیبایی صورت فرد چند برابر شود.

آموزش متعادل سازی چهره مردانه یکی از دوره‌های مربوط به آرایشگری مردانه است که با شرکت در آن می‌توان همه این تکنیک‌ها را فرا گرفت. در حال حاضر متعادل سازی چهره مردانه از بازار کار خوبی برخوردار است و می‌توان گفت اکثر آرایشگران موفق در این عرصه، درآمد خوبی از این راه کسب می‌کنند.

افراد علاقه‌مند به این حرفه، می‌توانند در دوره‌های آموزشی که مؤسسات مختلف زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌کنند، شرکت کنند. جهت آشنایی با این دوره، در ادامه همراه ما باشید.

متعادل ساز چهره چیست؟

متعادل سازی چهره در واقع نوعی تکنیک است که به کمک آن می‌توان عیوب صورت را پنهان کرد تا در نهایت با رفع عیب و نقص‌ها، فرد زیباتر به نظر برسد. بر این اساس یک آرایشگر، برای بهره‌گیری از این هنر لازم است نسبت به نکات کلیدی زیبایی، شناخت کافی داشته باشد.

با توجه به نیاز جامعه، این روزها در آرایشگاه‌های مردانه زیادی، جهت گریم داماد، از این هنر استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت علاقه‌مندان زیادی خواهان فراگرفتن آموزش در این زمینه هستند.

معرفی دوره متعادل ساز چهره مردانه

به طور کلی متعادل ساز چهره مردانه باید بتواند از عهده اموری همچون قابلیت شناسایی ساختمان پوست، به کارگیری از علم نور جهت هماهنگ سازی چهره، آماده کردن محیط، ابزار و مواد مورد نیاز، آماده کردن پوست صورت و گردن، پاک کردن مواد از روی چهره و در نهایت پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی برآید‌. دوره متعادل ساز چهره مردانه در مؤسسات آموزشی مختلفی زیر نظر سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود. این دوره آموزشی در ۱۳۳ ساعت شامل ۴۱ ساعت آموزش نظری و ۹۲ ساعت آموزش عملی قابل برگزاری است. این دوره به صورت رایگان در سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و اساتید آن را افراد دارای مدرک دیپلم با ۴ سال سابقه کار مرتبط همراه با داشتن گواهینامه متعادل ساز چهره مردانه از سازمان فنی و حرفه‌ای تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان به این حرفه می‌توانند بعد از شرکت در این دوره آموزشی در آزمون مهارت‌ سنجی پايانی آن شرکت کرده و در صورت به دست آوردن حدنصاب نمره، مدرک بین المللی دوره را کسب کنند. در نتیجه با در دست داشتن این مدرک در سالن‌های آرایشی مردانه اقدام به کار کنند.

برای قبولی در این آزمون داوطلبان باید نمونه سوالات ادوار گذشته را به خوبی بخوانند. در سایت ایران عرضه کلیه نمونه سوالات مربوط به دوره متعادل ساز چهره مردانه به صورت فایل پی دی اف موجود است. در صورت نیاز می‌توان از طریق درگاه‌های اینترنتی با پرداخت مبلغ آن، فایل پی دی اف را دریافت کرد.

دانلود رایگان سوالات متعادل ساز چهره مردانه فنی و حرفه ای

شرایط و نحوه ثبت‌نام در دوره متعادل ساز چهره مردانه

افرادی که قصد دارند در دوره متعادل ساز چهره مردانه این سازمان شرکت کنند، لازم است از یک سری شرایط عمومی برخوردار باشند. به عنوان مثال حداقل میزان تحصیلات مورد نیاز برای این دوره، دیپلم است. برخورداری از شرایط کامل جسمی و روانی یکی دیگر از شرایط عمومی لازم است.

البته لازم به ذکر است برای شرکت در این دوره آموزشی، به هیچ گونه پیش زمینه مهارتی  نیاز نیست.

سرفصل‌های دوره آموزشی متعادل ساز چهره مردانه

در دوره متعادل ساز چهره مردانه همچون دوره‌های آموزشی دیگر یک سری سرفصل‌‌ها ارائه می‌شود که داوطلبان برای شرکت در آزمون پايانی و کسب حدنصاب نمره ارزشیابی پایانی، لازم است این دروس را فراگیرند. به طور کلی ۹ سرفصل آموزشی در این دوره ارائه می‌شود که در ادامه به معرفی چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

توانایی به کار گیری ضوابط ایمنی و بهداشت کار در محیط کار

از کل ۱۳۳ ساعت این دوره آموزشی، ۸ ساعت به این سرفصل اختصاص داده شده است که ۳ ساعت از آن نظری و ۵ ساعت باقی مانده عملی خواهد بود. کارآموزان در این سرفصل با مباحثی همچون آشنایی با بهداشت فردی و رعایت نظافت عمومی در محل کار، شناخت وسایل و لباس کار، استفاده از ماسک و روپوش سفید و روشن در حین کار، در نظر گرفتن یک جایگاه مناسب جهت قرار دادن لباس و ابزار کار، تهویه مناسب فضا و تنظیم دمای محیط آشنا می‌شوند.

توانایی آماده سازی پوست صورت و گردن

۱۲ ساعت از دوره آموزشی متعادل ساز چهره مردانه به این مبحث اختصاص یافته است که ۹ ساعت آن عملی و ۳ ساعت نظری است. آشنایی با انواع شیرپاکن‌ها، تونر، ژل، فوم، آشنایی با نحوه تمیز کردن پوست صورت، آشنایی با نحوه بخور دادن پوست، شناسایی اصول بخور دادن و شناسایی با اصول آماده سازی انواع پوست همگی از مواردی است که در این دوره آموزش داده می‌شود.

توانایی شناخت ساختمان پوست و مو

آشنایی با ساختمان انواع پوست، شناسایی اصول انواع پوست، آشنایی با آناتومی پوست، آشنایی با وظایف پوست و آشنایی با انواع بیماری‌های پوستی از طریق مشاهده فیلم و اسلاید از مباحث دیگری است که کارآموزان در این سرفصل فرامی‌گیرند. این سرفصل حدود ۶ ساعت است که ۴ ساعت از آن برای عملی و ۲ساعت برای مباحث نظری در نظر گرفته شده است.

توانایی تشخیص چهره‌ها

یکی از سرفصل‌های مهم در دوره متعادل ساز چهره مردانه، توانایی تشخیص چهره‌هاست. این سرفصل که در حدود ۹ ساعت ارائه می‌شود شامل مباحثی همچون آشنایی با جام چهره، آشنایی با چهره ایده‌آل، آشنایی با انواع فرم چهره، آشنایی با فرم صورت بیضی، آشنایی با فرم صورت گرد، آشنایی با فرم صورت کشیده، آشنایی با پیشانی، بینی، لب و چانه و مواردی از این قبیل می‌شود.

سوالات گروه شغلی مراقبت و زیبایی فنی و حرفه ای

تجهیزات، مواد و ابزارهای لازم دوره متعادل ساز چهره مردانه

برای آموزش در دوره متعادل ساز چهره مردانه نیز مواد و تجهیزاتی لازم است تا کارآموز بتواند کلاس‌های آموزشی را به خوبی بگذراند. از مهم‌ترین تجهیزات و مواد لازم برای این دوره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صندلی مجهز به اهرم بالا برنده و پایین آورنده
  • آینه
  • صندلی چوبی دسته دار برای کارآموز
  • صندلی چرخدار برای مربی
  • میز چوبی مربی
  • میز کار
  • مانکن سر با موهای کوتاه و بلند
  • دستگاه ضدعفونی کننده
  • دستگاه فور
  • قلم مو در سایزهای مختلف
  • اسفنج
  • شانه پلاستیکی نرم به رنگ روشن دارای انواع باریک، چنگالی، دم باریک و شانه کار
  • برس در انواع مختلف
  • قیچی در انواع مختلف
  • ماشین اصلاح برقی با سیم و بدون سیم
  • دسته تیغ
  • کاسه پلاستیکی، شیشه‌ای و چینی
  • فرچه نرم
  • حوله، پیشبند و روپوش

راهنمای ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای

جمع‌بندی

دوره متعادل ساز چهره مردانه یکی از دوره‌های برگزار شده در سازمان فنی و حرفه‌ای است. افراد زیادی علاقه‌مند به آموزش این دوره و فراگرفتن تکنیک‌های متعادل سازی چهره مردانه هستند. چرا که با گرفتن گواهی پایان دوره و کسب مدرک بین‌المللی می‌توانند به صورت کارآفرین یا در آموزشگاه‌های مختلف آموزشی مشغول به کار شوند. در این مطلب به معرفی این دوره و مباحث مربوط به آن پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا