دانلود رایگان جزوه خلاصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از منابع حیطه تخصصی مشترک آزمون استخدامی آموزش و پرورش در سال 1404 می باشد.

خلاصه و نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

دانلود رایگان جزوه خلاصه و نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل دو فصل می باشد (دقت نمایید که این فایل تنها خلاصه ای مختصر از کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد}:

  1. خلاصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تالیف ایران عرضه
  2. نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تالیف ایران عرضه

جزوه خلاصه و نکات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

دانلود رایگان کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

خرید درسنامه کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درسنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بخشی از متن کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تحقق ارزش ها و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است. عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت های تعالی همه جانبه كشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته كشور در عرصه های مختلف است. تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت ها و كسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان های عالم،متقی وآزاده و اخلاقی است. تعلیم و تربیتی كه تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است كه جامعه بشری آمادگی تحقق حكومت جهانی انسان كامل را یافته و در سایه چنین حكومتی ظرفیت و استعدادهای بشر به شكوفایی و كمال خواهد رسید.

تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشمان اندازی باشد كه در افق روشن 1404 ،ترسیم گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین المللی است.

نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی

نهادی است اجتماعی و فرهنگی و سازمان یافته که به عنوان مهم ترین عامل انتقال، بسط واعتلای فرهنگ در جامعه اسلامی ایران، مسئولیت آماده سازی دانش آموزان جهت تحقق مرتبه ای از حیات طیبه در همه ابعاد را برعهده دارد که تحصیل آن مرتبه برای عموم افراد جامعه لازم یا شایسته باشد . دستیابی به این مرتبه از آمادگی برای تكوین وتعالی پیوسته هویت دانش آموزان (با تاكید بر وجوه مشترك انسانی، اسلامی و ایرانی) ضمن ملاحظه ویژگی های فردی و غیر مشترک و نیز در راستای شکل گیری و اعتلای مداوم جامعه صالح اسلامی مستلزم آن است که تربیت یافتگان این نظام شایستگی های لازم برای درک واصلاح مداوم موقعیت خود ودیگران را براساس نظام معیار اسلامی کسب نمایند.

صفحات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا