ترجمه مقاله ارزیابی تاثیر استراتژی مناقصه اپراتور پارکینگ وسایل نقلیه برقی (EVPO) – نشریه IEEE

عنوان فارسی: | ارزیابی تاثیر استراتژی مناقصه اپراتور پارکینگ وسایل نقلیه برقی (EVPO) در بازارهای روز پیش رو و زمان واقعی بر قابلیت اطمینان سیستم قدرت |
عنوان انگلیسی: | Assessing the Effect of Bidding Strategy of an Electric Vehicle Parking Operator (EVPO) in the Day-Ahead and Real-Time Markets on the Power System Reliability |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15 (1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2017 | نشریه : آی تریپل ای - IEEE |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع ارائه مقاله : کنفرانس |
شناسه ISSN مجله : 2153-0033 | کد محصول : 10113 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.05Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی برق، سیستم های قدرت، مهندسی الکترونیک، الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی، مهندسی کنترل |
کنفرانس: مجموعه مقالات IEEE Africanon 2017 |
دانشگاه: گروه مهندسی برق، دانشگاه بیرجند، ایران |
کلمات کلیدی: استراتژی مناقصه، بازار روز پیش رو، وسایل نقلیه برقی، بازار زمان واقعی، شبکه هوشمند |
کلمات کلیدی انگلیسی: bidding strategy - day-ahead market - electric vehicles - real-time market - smart grid |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1109/AFRCON.2017.8095582 |
چکیده
I. مقدمه
II. بیان مساله
الف. پیش بینی قیمت
ب. استراتژی مناقصه DA
ج. استراتژی مناقصه RT
IV. نتایج عددی
الف. داده ها
ب. نتایج
ج. ارزیابی اثر استراتژی مناقصه بر قابلیت اطمینان سیستم
V. نتیجه گیری
منابع
Abstract
Besides environmental benefits of using electric vehicles (EVs), the presence of EVs in the parking lots, acting as the power consumer or generator, have created widespread changes in the operation of power systems. The Electric Vehicle Parking Operator (EVPO) can strategically purchase and sell power in both the day-ahead and the real-time markets. Here, the effect of bidding strategy of an EVPO based on risk appetite is considered. A complete probabilistic model of the EVs in the range of parking is used to determine the allowed times of battery charge and discharge processes. The proposed model is applied on a realistic case study, forced to function in island mode, and the cost of energy not supplied is investigated. Results show that a risky strategy in addition to trading more power in the real-time market, not only supplies and guarantees the car owners' SOC requirement for daily trips, but also improves the reliability of the system.
چکیده
علاوه بر مزایای زیست محیطی استفاده از وسایل نقلیه برقی (EV)، حضور EV در محوطه پارکینگ، به عنوان مصرف کننده یا مولد انرژی، منجر به تغییرات گسترده ای درعملکرد سیستم های قدرت شده است. اپراتور پارکینگ وسیله نقلیه برقی (EVPO) می تواند به صورت استراتژیکی به خرید و فروش برق در هر دو بازار روز پیش رو زمان واقعی بپردازد. در اینجا، تاثیر استراتژی مناقصه EVPO مبتنی بر اشتهای ریسک در نظر گرفته شده است. از مدل احتمالاتی کامل EV در محدوده پارکینگ برای تعیین زمان مجاز برای فرآیندهای شارژ و دشارژ باتری استفاده می شود. مدل پیشنهادی در یک مطالعه موردی واقع گرایانه بر تابعی در حالت جزیره ای اِعمال شد و هزینه انرژی عرضه نشده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که یک استراتژی پرریسک علاوه بر مبادله قدرت بیشتر در بازار زمان واقعی نه تنها تامین کننده و متضمن الزامات SOC صاحب خودرو برای سفرهای روزانه است بلکه قابلیت اطمینان سیستم را نیز بهبود می بخشد.