ترجمه مقاله تست عملکرد روکش آسفالتی با تفاله های آسفالتی بازیافت شده – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | تست عملکرد روکش آسفالتی با تفاله های آسفالتی بازیافت شده براساس آزمایشات میدانی مختلف |
عنوان انگلیسی: | Performance testing of asphalt pavements with recycled asphalt shingles from multiple field trials |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 31 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5966 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 4.57Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهنسی عمران و مهندسی و علوم محیط زیست |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مواد زائد جامد، عمران محیط زیست و مهندسی راه و ترابری |
مجله: مصالح ساختمانی و ساخت و ساز - Construction and Building Materials |
دانشگاه: گروه عمران، ساخت و ساز، و مهندسی محیط زیست، دانشگاه ایالتی آیووا، ایالات متحده آمریکا |
کلمات کلیدی: تفالههای آسفالتی بازیافت شده، تفالههای بازیافتی، مخلوط آسفالت گرم، قیر (چسب) آسفالت، رویه آسفالتی بازیافت شده، آزمایش عملکرد |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. طرح تجربی
2.1 مدول دینامیکی
2.2 تعداد جریان
3.2 تیر خمشی چهار نقطهای
4.2 خمش نیم دایره
5.2 بررسی وضعیت روسازی (رویهها)
3. نتایج و بحث
3.1 مشخصات RAS
3.2 قیر بازیافت شده
3.3 درجه بندی مصالح
4.3 مدول دینامیکی
5.3 تعداد جریان
6.3 تیر با خمش چهار نقطهای
7.3 خمش نیم دایره
8.3 ترکهای عرضی رویه
4. نتیجه گیری
Abstract
Transportation agencies have become increasingly interested in modifying hot mix asphalt (HMA) pavements with recycled asphalt shingles (RAS), yet they share common questions about the effect of RAS on the performance of HMA. In this study, the field and laboratory performance of RAS mixes produced from seven different transportation agencies are investigated as part of Transportation Pooled Fund TPF-5 (213). Field demonstration projects were conducted that evaluated multiple aspects of RAS that include RAS grind size, RAS percentage, RAS source, RAS in combination with warm mix asphalt technology, RAS as a fiber replacement for stone matrix asphalt, and RAS in combination with ground tire rubber. Field mixes from each demonstration project were sampled and tested for their permanent deformation, fatigue cracking, and low temperature cracking performance. Recovered asphalt binder from each mix was also evaluated. Pavement condition surveys were conducted for each project after completion.
چکیده
سازمانهای حمل و نقل بطور فزایندهای در اصلاح رویههای مخلوط آسفالتی گرم (RAS) با تفالههای آسفالتی بازیافت شده علاقه مند گشتهاند، اما آنها سوالاتی رایج در باره تاثیرات RAS بر روی عملکرد HMA به اشتراک گذاشتهاند. در این مطالعه، عملکردهای میدانی و آزمایشگاهی مخلوطهای RAS تولید شده از هفت سازمان حمل و نقل متفاوت به عنوان بخشی از صندوق شراکت حمل و نقل TPF-5(213) بررسی شده است. پروژههای بررسی میدانی نشان دادهاند که جنبههای مختلف محاسبه شده RAS که شامل اندازه دانه RAS، درصد RAS، منابع RAS، RAS در ترکیب با تکنولوژی مخلوط آسفالت گرم،RAS به عنوان یک جایگزین الیاف در آسفالت ماتریس سنگ، و RAS در ترکیب با لاستیک چرخ در تماس با زمین میشوند. اخختلاط های میدانی از هر پروژه نمایشی، به صورت نمونه بوده و برای تغییر شکلهای دائمی خود، ترکهای ناشی از خستگی خود، و عملکرد ترکهای دمای پایین، تست شدهاند. چسب آسفالت بهبودیافته از هر ترکیب نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بررسیهای شرایط رویه برای هر پروژه بعداز تکمیل آن انجام شده است.