ترجمه مقاله تاثیر ویژگی فردی صاحبان مشاغل بر ثبت اختراع در زمینه نوآوری دیجیتال - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تاثیر ویژگی فردی صاحبان مشاغل بر ثبت اختراع در زمینه نوآوری دیجیتال - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیر ویژگی های فردی صاحبان مشاغل بر ثبت اختراع در زمینه نوآوری دیجیتال
عنوان انگلیسی
The impact of business owners’ individual characteristics on patenting in the context of digital innovation
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13611
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی صنایع - مدیریت - مدیریت فناوری اطلاعات - تکنولوژی صنعتی - مدیریت منابع انسانی - منابع انسانی و روابط کار - مدیریت کسب و کار - تولید صنعتی - مدیریت صنعتی
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
نوآوری دیجیتالی - تغییرات دیجیتالی - صنعت 4.0 - ثبت اختراع ها - تنوع مالکان - خصوصیات فردی
کلمات کلیدی انگلیسی
Digital innovation - Digital transformation - Industry 4.0 - Patents - Owners’ diversity - Individual characteristics
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113397
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیش زمینه نظری و فرضیه های تحقیق
3. روش شناسی
4. نتایج
5. بحث
6. نتیجه گیری ها
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 19 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
زمانی که تغییرات دیجیتالی با ایجاد تقاضا برای محصولات دیجیتالی جدید، فرایندها، و فناوری ها افزایش می یابند، ایجاد اتفاق نظر در میان تمام عوامل درگیر در استراتژی های نوآوری دیجیتالی شرکت ضروری است. مالکان تا حد زیادی بر اهداف و طراحی شرکت تاثیر می گذارند: آنها گروهی هستند که مدیریت عالی باید به آن توجه ویژه ای کند. درک اینکه کدام جنبه های فردی مالکان بر فرایندهای نوآوری دیجیتالی تاثیر می گذارد، بسیار مهم است. با این حال، تحقیقات مربوط به تاثیر ویژگی های مالکان بر نوآوری دیجیتالی نادر هستند. این مقاله بیش از 550 شرکت دارنده اختراع درگیر در نوآوری دیجیتالی را تحلیل می کند تا این شکاف را پر کند. این تحقیق رابطه بین ویژگی های مالکان و فعالیت ثبت اختراع را ارزیابی می کند. این نتایج تاثیر معنی دار نوع جنسیت، آموزش، و وضعیت اقلیت مالکان را در نوآوری دیجیتالی نشان می دهند. یافته های این تحقیق با موافقت با درک عمیق تر پروفایل مالکان از نوآوری دیجیتالی به مدیریت عالی کمک می کنند تا دو استراتژی مشارکت موثر تر را برای عملکرد بهتر فرایند تغییرات دیجیتالی شناسایی کنند.

2. پیش زمینه نظری و فرضیه های تحقیق
2.1. نوآوری دیجیتالی و صنعت 4.0
نوآوری دیجیتالی به صورت ایجاد (و تغییر بعدی در) عرضه های بازار، فرایندهای کسب و کار، یا مدل هایی درک می شود که نتیجه ای از کاربرد فناوری دیجیتالی هستند (نامبیسان و همکاران، 2017)، که یک مولفه اساسی تغییرات دیجیتالی است که توسط تغییرات دیجیتالی کلی اقتصاد یا جامعه مشخص شده است: نوآوری دیجیتالی با معرفی یا بهبود محصولات و خدمات براساس فناوری های دیجیتالی، موتور تغییر است (وگا و چیاسون، 2019؛ گلینکینا و همکاران، 2020). همچنین نوآوری دیجیتالی نقش اساسی در سطح شرکت دارد. آبرل و همکاران (2016) نشان می دهند که چگونه یک شرکت می تواند نقش منفعل یا فعال در تغییرات دیجیتالی داشته باشد و اینکه چگونه توانایی ایجاد راه حل های نوآورانه ضروری می شود. به همین ترتیب، جعفری-صادقی و همکاران (2021) سه جنبه از تغییرات دیجیتالی را در سطح شرکت متمایز می کنند: آمادگی، بررسی فناوری دیجیتالی (بعنوان مثال، تحقیق و توسعه)، و بهره برداری از فناوری دیجیتالی (بعنوان مثال، ثبت اختراع ها و علائم تجاری). نویسندگان یک رابطه مثبت بین درخواست های ثبت اختراع، کارآفرینی فناوری، و گسترش بازار فنی پیدا کردند. علاوه بر ارتباط مستقیم بین تغییرات دیجیتالی و نوآوری دیجیتالی (یعنی نوآوری دیجیتالی یک مولفه از تغییرات دیجیتالی است)، یک ارتباط غیرمستقیم نیز وجود دارد. نوآوری دیجیتالی به صورت قابلیت های ضروری برای هدایت یک تغییر موفق مفهوم سازی شده است. بنابراین، سازمان ها با تجربه فرایندهای نوآوری مهارت هایی را برای بهبود محصولات و فرایندهای دیجیتالی خودشان و در نهایت عملکرد خودشان بدست می آورند (سلاندر و همکاران، 2013؛ لائورنزا و همکاران، 2018).
به ویژه چالش نوآوری دیجیتالی برای شرکت های تولید کننده (آبرل و همکاران، 2016)، که متعهد به یکپارچگی فناوری های دیجیتالی با محصولات و فرایندهای فیزیکی با توجه به پارادایم صنعت 4.0 هستند، مهم است (جوهانسن و همکاران، 2021). شرکت های تولید کننده در مقیاس بزرگ و کوچک و متوسط برای اتخاذ پارادایم صنعت 4.0 و بهره برداری از مزایای آن، یک مسیر نوآوری دیجیتالی پیچیده را در پیش می گیرند (الیا و همکاران، 2021؛ دل گوییدیس و همکاران، 2021).


بدون دیدگاه