تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله استفاده از داده کاوی اطلاعات برای بهبود خدمات کتابخانه دیجیتالی – نشریه امرالد

عنوان فارسی: استفاده از داده کاوی اطلاعات برای بهبود خدمات کتابخانه دیجیتالی
عنوان انگلیسی: Using data mining to improve digital library services
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 17 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2009 نشریه : امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.165 در سال2018 شاخص H_index مجله : 33 در سال 2019
شاخص SJR مجله : 0.537 در سال 2018 شناسه ISSN مجله : 0264-0473
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 کد محصول : 10164
محتوای فایل : zip حجم فایل : 2.51Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت کتابخانه های دیجیتال
مجله: کتابخانه الکترونیکی - The Electronic Library
دانشگاه: دانشکده مطالعات امنیتی، دانشگاه بلگراد، صربستان
کلمات کلیدی: کتابخانه های دیجیتال، پایگاه های داده، مدیریت داده ها، ارائه خدمت
کلمات کلیدی انگلیسی: Digital libraries - Databases - Serbia - Data handling - Service delivery
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/02640471011093525
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1 مقدمه

2 کارهای مرتبط

3 رکوب

3.1: بررسی کلی فرایند داده کاوی

3.2 پیشنهادات

3.3 اطلاعات

3.4 اماده سازی اطلاعات

3.5: شناسایی الگوهای کاربر

4 ارزیابی

5 نتیجه گیری و کار اینده

منابع

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Purpose This paper aims to propose a solution for recommending digital library services based on data mining techniques (clustering and predictive classification).

Design/methodology/approach Data mining techniques are used to recommend digital library services based on the user's profile and search history. First, similar users were clustered together, based on their profiles and search behavior. Then predictive classification for recommending appropriate services to them was used. It has been shown that users in the same cluster have a high probability of accepting similar services or their patterns.

Findings The results indicate that k‐means clustering and Naive Bayes classification may be used to improve the accuracy of service recommendation. The overall accuracy is satisfying, while average accuracy depends on the specific service. The results were better for frequently occurring services.

Research limitations/implications Datasets were used from the KOBSON digital library. Only clustering and predictive classification was applied. If the correlation between the service and the institution were higher, it would have better accuracy.

Originality/value The paper applied different and efficient data mining techniques for clustering digital library users based on their profiles and their search behavior, i.e. users' interaction with library services, and obtain user patterns with respect to the library services they use. A digital library may apply this approach to offer appropriate services to new users more easily. The recommendations will be based on library items that similar users have already found useful. Keywords

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: این مقاله تلاش می کند تا یک راه حل برای خدمات کتابخانه دیجیتال بر اساس تکنیک های داده کاوی ارائه کند (تقسیم بندی خوشه ای و پیشگویانه)

طرح/روش شناسی/رویکرد: تکنیک های داده کاوی برای ارائه ی خدمات کتابخانه ی دیجیتال بر اساس شخصیت و تاریخچه ی جستجوی کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. نخست، کاربران یکسان در کنار هم بر اساس شخصیت و جستجوها خوشه بندی می شوند. سپس تقسیم بندی پیشگویانه برای ارائه ی خدمات مناسب به انها مورد استفاده قرار می گیرند. نشان داده شده است کاربران در خوشه های یکسان از احتمال بالایی برای پذیرش خدمات مشابه یا الگوهایشان برخوردار هستند.

یافته ها: نتایج حاکی از ان هستند که k که به معنای تقسیم بندی نایو بیز و خوشه بندی می باشد، ممکن است برای بهبود درستی ارائه ی خدمات مورد استفاده قرار گیرد. درستی کلی رضایت بخش است در حالیکه درستی میانگین به خدمت خاص بستگی دارد. نتایج در ارتباط با خدمات دائمی بهتر بودند.

محدودیت ها/پیامدهای پژوهش: پایگاه های داده از کتابخانه ی دیجیتال کوبسون مورد استفاده قرار گرفتند. تنها تقسیم بندی خوشه بندی و پیشگویانه به کار گرفته شد. اگر پیوستگی میان خدمت و موسسه بیشتر باشد، در نهایت درستی بیشتری خواهد داشت.

اصالت/ارزش: این مقاله تکنیک های داده کاوی مختلف و کارامدی را برای خوشه بندی کاربران کتابخانه ی دیجیتالی و رفتار پژوهشی انها یعنی تعامل با خدمات کتابخانه ای پیشنهاد نموده است و به الگوهای کاربران با توجه به خدمت کتابخانه ای که استفاده می کنند دست یافته است. یک کتابخانه ی دیجیتال ممکن است این رویکرد را برای ارائه ی اسانتر خدمات مناسب به کاربران جدید به کار گیرد. پیشنهادات باید بر اساس ایتم های کتابخانه ای باشند که کاربران مشابه انها را مناسب دیده اند.