ترجمه مقاله استفاده از داده کاوی اطلاعات برای بهبود خدمات کتابخانه دیجیتالی - نشریه امرالد

ترجمه مقاله استفاده از داده کاوی اطلاعات برای بهبود خدمات کتابخانه دیجیتالی - نشریه امرالد
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از داده کاوی اطلاعات برای بهبود خدمات کتابخانه دیجیتالی
عنوان انگلیسی
Using data mining to improve digital library services
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2009
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
امرالد - Emerald
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.165 در سال2018
شاخص H_index مجله
33 در سال 2019
شاخص SJR مجله
0.537 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0264-0473
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
10164
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت کتابخانه های دیجیتال
مجله
کتابخانه الکترونیکی - The Electronic Library
دانشگاه
دانشکده مطالعات امنیتی، دانشگاه بلگراد، صربستان
کلمات کلیدی
کتابخانه های دیجیتال، پایگاه های داده، مدیریت داده ها، ارائه خدمت
کلمات کلیدی انگلیسی
Digital libraries - Databases - Serbia - Data handling - Service delivery
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1108/02640471011093525
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1 مقدمه
2 کارهای مرتبط
3 رکوب
3.1: بررسی کلی فرایند داده کاوی
3.2 پیشنهادات
3.3 اطلاعات
3.4 اماده سازی اطلاعات
3.5: شناسایی الگوهای کاربر
4 ارزیابی
5 نتیجه گیری و کار اینده
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Purpose This paper aims to propose a solution for recommending digital library services based on data mining techniques (clustering and predictive classification).

Design/methodology/approach Data mining techniques are used to recommend digital library services based on the user's profile and search history. First, similar users were clustered together, based on their profiles and search behavior. Then predictive classification for recommending appropriate services to them was used. It has been shown that users in the same cluster have a high probability of accepting similar services or their patterns.

Findings The results indicate that k‐means clustering and Naive Bayes classification may be used to improve the accuracy of service recommendation. The overall accuracy is satisfying, while average accuracy depends on the specific service. The results were better for frequently occurring services.

Research limitations/implications Datasets were used from the KOBSON digital library. Only clustering and predictive classification was applied. If the correlation between the service and the institution were higher, it would have better accuracy.

Originality/value The paper applied different and efficient data mining techniques for clustering digital library users based on their profiles and their search behavior, i.e. users' interaction with library services, and obtain user patterns with respect to the library services they use. A digital library may apply this approach to offer appropriate services to new users more easily. The recommendations will be based on library items that similar users have already found useful. Keywords

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف: این مقاله تلاش می کند تا یک راه حل برای خدمات کتابخانه دیجیتال بر اساس تکنیک های داده کاوی ارائه کند (تقسیم بندی خوشه ای و پیشگویانه)
طرح/روش شناسی/رویکرد: تکنیک های داده کاوی برای ارائه ی خدمات کتابخانه ی دیجیتال بر اساس شخصیت و تاریخچه ی جستجوی کاربر مورد استفاده قرار می گیرند. نخست، کاربران یکسان در کنار هم بر اساس شخصیت و جستجوها خوشه بندی می شوند. سپس تقسیم بندی پیشگویانه برای ارائه ی خدمات مناسب به انها مورد استفاده قرار می گیرند. نشان داده شده است کاربران در خوشه های یکسان از احتمال بالایی برای پذیرش خدمات مشابه یا الگوهایشان برخوردار هستند.
یافته ها: نتایج حاکی از ان هستند که k که به معنای تقسیم بندی نایو بیز و خوشه بندی می باشد، ممکن است برای بهبود درستی ارائه ی خدمات مورد استفاده قرار گیرد. درستی کلی رضایت بخش است در حالیکه درستی میانگین به خدمت خاص بستگی دارد. نتایج در ارتباط با خدمات دائمی بهتر بودند.
محدودیت ها/پیامدهای پژوهش: پایگاه های داده از کتابخانه ی دیجیتال کوبسون مورد استفاده قرار گرفتند. تنها تقسیم بندی خوشه بندی و پیشگویانه به کار گرفته شد. اگر پیوستگی میان خدمت و موسسه بیشتر باشد، در نهایت درستی بیشتری خواهد داشت.
اصالت/ارزش: این مقاله تکنیک های داده کاوی مختلف و کارامدی را برای خوشه بندی کاربران کتابخانه ی دیجیتالی و رفتار پژوهشی انها یعنی تعامل با خدمات کتابخانه ای پیشنهاد نموده است و به الگوهای کاربران با توجه به خدمت کتابخانه ای که استفاده می کنند دست یافته است. یک کتابخانه ی دیجیتال ممکن است این رویکرد را برای ارائه ی اسانتر خدمات مناسب به کاربران جدید به کار گیرد. پیشنهادات باید بر اساس ایتم های کتابخانه ای باشند که کاربران مشابه انها را مناسب دیده اند.

بدون دیدگاه