ترجمه مقاله شناسایی نحوه ایجاد ارزش تجاری در شرکت های تازه تاسیس با اپلیکیشن های تلفن همراه – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | شناسایی نحوه ایجاد ارزش تجاری در شرکت های تازه تاسیس با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه: توسعه یک چرخه نوآوری تجاری با استفاده از نرم افزار های تلفن همراه ( اپ App) |
عنوان انگلیسی: | Unlocking how start-ups create business value with mobile applications: Development of an App-enabled Business Innovation Cycle |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 36 (شامل 1 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 4.852 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 93 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 1.422 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0040-1625 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2018 | کد محصول : 9805 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.03Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، مدیریت بازرگانی، مدیریت کسب و کار و مدیریت فناوری اطلاعات |
مجله: پیش بینی فن آوری و تحولات اجتماعی - Technological Forecasting & Social Change |
دانشگاه: دانشگاه Twente ، هلند |
کلمات کلیدی: برنامه های تلفن همراه، راه اندازی IT، ارزش تجاری IT، تجارت الکترونیکی، محاسبات همراه، مطالعه موردی چندگانه |
کلمات کلیدی انگلیسی: Mobile apps - IT start-ups - Business value of IT - Electronic commerce - Mobile computing - Multiple case study |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2016.09.011 |
چکیده
1. مقدمه
2. نظریه
2.1 توانمند سازی نرم افزار های همراه
2.2 دیدگاه ظرفیت دینامیک در مورد ارزش های تجاری IT
2.3 گزاره های چرخه ی نو آوری تجاری توانمند شده توسط نرم افزار های همراه (ABIC)
2.4 ارزش تجاری توانمند شده با نرم افزار های همراه
3. روش شناسی
4. نتایج
4.1 ظرفیت انتخاب
4.2 ظرفیت تطبیق
4.3 ظرفیت اجرایی
4.4 ظرفیت ارزیابی
4.5 شاخص های تجربی نمونه
5. مباحث و جمع بندی
5.1 ارزش تجاری نرم افزار ها
5.2 محدودیت های تحقیق
5.3 مفاهیم ایجاد شده در این تحقیق
5.4 محدودیت های تحقیق
5.5 مفاهیم ایجاد شده در این تحقیق
Abstract
Little is known about the business value that mobile applications (apps) can create, and how start-ups can leverage this value. We present a multiple-case study to both explain the process of app-enabled value creation and the type of value outcomes associated with the use of apps for business purposes. The study develops an App-enabled Business Innovation Cycle model that includes 1) twelve routines matched to four dynamic capabilities for creating business value using apps, 2) an explanation of the interactions between these capabilities, and 3) eleven types of app-enabled business value. Based on the developed model we give directions for future research and practice.
چکیده
اطلاعات کمی در مورد ارزش تجاری که نرم افزار های همراه میتوانند ایجاد کنند وجود دارد، و همچنین در مورد نحوه ی استفاده ی شرکت های تازه تاسیس از این نرم افزار ها هم اطلاعات کمی در دسترس است. ما در این مطالعه، یک بررسی چند موردی را ارائه میکنیم تا بتوانیم روند ایجاد ارزش با استفاده از نرم افزار های همراه و نوع خروجی ارزشی مرتبط با استفاده از نرم افزار های همراه به اهداف تجاری را توضیح دهیم. این مطالعه یک مدل چرخه ی نوآوری تجاری با نرم افزار همراه را ایجاد میکند که شامل 1) دوازده روند معمول مرتبط با چهار ظرفیت پویا برای ایجاد ارزش تجاری با استفاده از نرم افزار های همراه 2) توضیح در مورد تعامل های بین این ظرفیت ها و 3) یازده نوع از ارزش تجاری ایجاد شده با نرم افزار های همراه میباشد. بر اساس مدل توسعه یافته، ما جهت هایی را برای تحقیقات و فعالیت های آتی ارائه میکنیم.