ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The Taiwanese government offers firms that invest in qualified projects in emerging high-tech industries two mutually exclusive tax incentives—a corporate 5-year tax exemption or shareholder investment tax credits. This study examines whether corporate managers take shareholder tax benefits into account in their corporate tax planning. The results show that privately held firms are more likely than listed firms to choose shareholder investment tax credits and forego corporate tax benefits. Listed firms with relatively high earnings response coefficients tend to choose a corporate 5-year tax exemption, as it can enhance reported after-tax earnings. Further, in the 5-year period following their choice of a particular tax incentive, firms choosing a corporate 5-year tax exemption exhibit significantly lower earnings persistence than those choosing shareholder investment tax credits. Taken together, these results suggest that stock market pressure has a significant effect on firms’ choices between corporate and shareholder tax benefits, and that the choice of tax incentives has an effect on future earnings quality.
1. Introduction
To promote technological advancement, the Taiwanese government provides two mutually exclusive tax incentives to stimulate investment in qualified high-tech industries.1 Companies that invest in the qualified industries can select either a 5-year exemption from corporate income tax on income derived from those investments or they can pass the tax incentive to their shareholders by granting shareholders investment tax credits of up to 20% (for corporate shareholders) or 10% (for individual shareholders) of the qualified investment amount.2 As only one of the two alternatives can be selected, the choice of tax incentive is an important tax planning decision as to whether firms should keep the tax benefit at the corporate level or pass it to their shareholders. In Taiwan, the overall tax revenue losses resulting from these two tax incentives during the 1999–2005 period amounted to about US$3.6 billion.3 The magnitude of the tax-savings from the two tax incentives is so significant that the choice between the two alternatives is generally regarded as one of the most important tax planning decisions made by managers in Taiwan.
5. Conclusions and limitations
This study investigates the role of stock market pressure in the trade-off between corporate and shareholder tax benefits. The direct examination of firm managers’ choice of two mutually exclusive alternative tax incentives indicates that privately held firms are more likely than listed firms to choose shareholder investment tax credits and forego corporate tax benefits. Listed firms with high ERCs are more likely than listed firms with low ERCs to choose a corporate 5-year tax exemption, as it can enhance reported after-tax earnings. This study further examines the consequences of different types of tax incentives on financial reporting quality. The results show that in the 5-year period following their choice of tax incentives, firms choosing a corporate 5-year tax exemption exhibit significantly lower earnings persistence than those choosing shareholder investment tax credits. The results suggest that stock market pressure has a significant effect on firms’ choice of tax incentive and that the choice of tax incentive affects future earnings quality, as proxied by earnings persistence.
1. مقدمه
به منظور ارتقاء پیشرفت های فناوری، دولت تایوان دو مشوق مالیاتی منحصر به فرد متقابل برای تهییج سرمایه-گذاری در صنایع فناوری پیشرفته واجد شرایط ارائه می دهد. شرکت هایی که در صنایع واجد شرایط سرمایه گذاری می کنند، می توانند معافیات 5 ساله از مالیات بر درآمد شرکت در درآمد حاصل از آن سرمایه گذاری ها را انتخاب کنند یا می توانند مشوق های مالیاتی را با اعطای اعتبارات مالیاتی سرمایه گذاری سهامداران تا سقف 20% (برای سهامداران شرکت) یا 10% (برای سهامداران فردی) میزان سرمایه گذاری واجدشرایط، به سهامداران خود انتقال دهند. از آن جایی که تنها یکی از دو مورد قابل انتخاب می باشد، انتخاب مشوق مالیاتی یک تصمیم برنامه ریزی مالیاتی بسیار مهم می باشد که آیا باید شرکت ها مزایای مالیاتی را در سطح شرکت حفظ کنند یا آن را به سهامداران منتقل کنند. در تایوان، زیان کلی بازده مالیات حاصل از این دو مشوق مالیاتی درطی دوره 1999–2005 حدودا US$3.6 billion (میلیارد دلار آمریکا) برآورد می شود. میزان مالیات پس انداز (صرفه جویی در مالیات) حاصل از این دو مشوق مالیاتی آن قدر چشمگیر است که انتخاب بین دو مورد عموما به عنوان مهم ترین تصمیمات برنامه ریزی مالیاتی گرفته شده توسط مدیران در کشور تایوان درنظر گرفته می شود.
5. نتیجه گیری ها و محدودیت ها
این مطالعه نقش فشار بازار سهام در مصالحه بین مزایای مالیاتی شرکت و سهام داران را بررسی می کند. بررسی مستقیم انتخاب مدیران شرکت از دو مشوق مالیاتی جایگزین منحصر به فرد نشان می دهد که شرکت های بخش خصوصی نسبت به شرکت های دولتی تمایل بیشتری به انتخاب اعتبارات مالیاتی سرمایه گذاری سهام داران را دارند و مقدم بر مزایای مالیاتی شرکت می باشد. شرکت های دولتی با ERCs بالا نسبت به شرکت های دولتی با ERCs پایین بیشتر تمایل به انتخاب معافیت مالیاتی 5 ساله شرکت دارند، زیرا این مشوق درآمدهای آن ها پس از کسر مالیات گزارش شده را ارتقاء می دهد. این مطالعه پیامدهای انواع مختلف از مشوق های مالیاتی در کیفیت گزارش مالی را بررسی کرد. نتایج نشان می دهند که در دوره 5 ساله پس از انتخاب آن ها از مشوق های مالیاتی، شرکت-هایی که معافیت مالیاتی 5 ساله شرکت را انتخاب می کنند، نسبت به شرکت هایی که اعتبارات مالیاتی سرمایه-گذاری سهام داران را انتخاب می کنند، به طور چشمگیری استمرار درآمد پایین تری را نشان می دهند. نتایج نشان می دهد که فشار بازار سهام یک اثر چشمگیر بر انتخاب شرکت از مشوق های مالیاتی دارد و آن انتخاب از مشوق-های مالیاتی بر کیفیت درآمدهای آینده تاثیر می گذارد، زیرا موکل از استمرار درآمد می باشد.