کنترل تحمل پذیری نقص برای وسایل نقلیه الکتریکی با موتورهای داخل چرخی به کار انداخته شده بطور مستقل
عنوان انگلیسی
Fault-Tolerant Control for Electric Ground Vehicles With Independently-Actuated In-Wheel Motors
صفحات مقاله فارسی
28
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2012
نشریه
ASME
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
59
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک
گرایش های مرتبط با این مقاله
مکانیک خودرو، مکاترونیک و طراحی کاربردی
مجله
مجله سیستم های پویا، اندازه گیری و کنترل - Journal of Dynamic Systems
دانشگاه
گروه مهندسی مکانیک و هوافضا، دانشگاه ایالتی اوهایو، کلمبوس
کلمات کلیدی
کنترل، تحمل خطا، موتور درایو، وسیله نقلیه الکتریکی
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
1. مقدمه
2. مدل سازی سیستم و فرمولاسیون مسئله
1.2 مدل وسیله نقلیه
2.2 مدل لاستیک
3. طراحی تشخیص نقص
1.3 طراحی تشخیص نقص بدون در نظر گرفتن خطاهای مدل سازی
2.3 طراحی تشخیص نقص با در نظر گرفتن خطاها
4. سیستم کنترل مقاومت و یا تحمل پذیری نقص برای ماشین های الکتریکی 4WIA
1.4 طراحی کنترل کننده ایی با سطح بالا
2.4 طراحی تخصیص کنترل
5. مطالعات شبیه سازی
1.5 نتایج تشخیص نقص
1.1.5 تشخیص بدون در نظر گرفتن خطاهای مدل سازی
2.1.5 تشخیص نقص با در نظر گرفتن خطاهای مدل سازی
2.5 نتایج کنترل تحمل پذیری نقص
6. نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
This paper presents an in-wheel motor fault diagnosis and fault-tolerant control method for four-wheel independently actuated (4WIA) electric vehicles. The 4WIA electric vehicle is one of the promising architectures for electric vehicles. While such a vehicle architecture greatly increases the flexibility for vehicle control, it also elevates the requirements on system reliability, safety, and fault tolerance due to the increased number of actuators. A fault diagnosis approach for finding the faulty in-wheel motor=motor driver pair is developed. The proposed diagnosis approach does not need an accurate knowledge on tire-road friction coefficient (TRFC) and is robust to tire force modeling inaccuracies. Based on the in-wheel motor=motor driver fault diagnosis mechanism, a control-allocation based vehicle fault-tolerant control system is designed to accommodate the in-wheel motor=motor driver fault by automatically allocating the control effort among other healthy wheels. Simulations using a high-fidelity, CarSimVR , full-vehicle model show the effectiveness of the proposed in-wheel motor=motor driver fault diagnosis and fault-tolerant control approaches.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
این مقاله، روش کنترل تحمل پذیری نقص و تشخیص نقص موتورچرخی (موتوری که در چرخ وسایل نقلیه است) را برای وسایل نقلیه 4 چهار چرخ بطور مستقل بکار انداخته شده 4WIA ارائه می دهد. وسیله نقلیه الکتریکی 4WIA، یک معماری خودروی نوید بخش، برای وسایل نقلیه الکتریکی می باشد. در حالی که چنین معماری خودرو، انعطاف پذیری را برای کنترل وسیله نقلیه افزایش می دهد، آن همچنین، قابلیت اطمینان، ایمنی و تحمل پذیری نقص را به دلیل افزایش فعال کننده ها افزایش می دهد. روش تشخیص نقص برای یافتن موتور چرخی/ جفت محرک معیوب توسعه داده شده است. روش تشخیص پیشنهادی نیاز به دانشی دقیق درباره ضریب اصطکاک جاده و لاستیک (TRFC) دارد و برای عدم صحت مدل سازی نیروی لاستیک(تایر) یک روش قدرتمند می باشد. بر اساس مکانیسم تشخیص نقص موتورهای چرخی/ محرک موتور، یک تخصیص کنترل بر اساس سیستم کنترل تحمل پذیری نقص وسیله نقلیه برای وفق دادن نقص موتور چرخی/محرک موتوری توسط اختصاص دادن مستقل تلاش کنترل(یک خروجی برای تشکیل یک سیگنال خطا) در میان سایر چرخ های سالم طراحی می شود. شبیه سازی ها با یک صحت بالا، CarSim®، مدل وسیله نقلیه کامل، اثر بخشی روش های کنترل تحمل پذیری نقص و تشخیص و تشخیص نقص محرک موتوری/ موتور چرخی را نشان می دهند.