تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله بررسی عوامل تاثیر گذار بر وقوع و شدت تصادفات از عقب – نشریه الزویر

عنوان فارسی: بررسی عوامل تاثیر گذار بر وقوع و شدت تصادفات از عقب
عنوان انگلیسی: Investigating Factors Affecting the Occurrence and Severity of Rear-End Crashes
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15
سال انتشار : 2017 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : F573 رفرنس : دارد ✓
محتوای فایل : zip حجم فایل : 958.83Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله: برنامه ریزی حمل و نقل
مجله: کنفرانس جهانی تحقیقات حمل و نقل - World Conference on Transport Research
دانشگاه: اداره ترافیک و گشت زنی، پلیس ابوظبی، امارات متحده عربی
کلمات کلیدی: تصادف از عقب- شدت تصادف – دلایل تصادف –ابو ظبی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ترجمه این مقاله به صورت خلاصه با کیفیت پایین انجام شده است.
فهرست مطالب

چکیده

1.مقدمه

2. مروری بر ادبیات

3. توصیف داده ها

3.1 منبع اطلاعات

3.2 تحلیل توصیفی تصادفات از عقب و رانندگان مقصر

3.2.1 وقوع تصادفات از عقب

3.2.2 شدت تصادفات از عقب

3.2.3 ویژگی های رانندگان مقصر در تصادفات از عقب

3.2.4 ویژگی های تصادفات از عقب

4. ارائه مدل

4.1 تکنیک مدلسازی

4.2 متغیرهای تشریحی

4.3 بسط مدل

5. نتایج و بحث

6. نتیجه گیری و پیشنهاد

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Rear-end crashes are considered as the most frequently occurring types of traffic crashes in many countries. In the Emirate of Abu Dhabi (AD), based on the data of year 2014, the rear-end crashes represented about 20% of total severe crashes and resulted 25% of total crash fatalities. This paper aims to investigate the contributing factors that affect the occurrence and severity of the rear-end crashes in AD. Intensive analyses are conducted regarding; 1) the characteristics of at-fault drivers being involved in rear-end crashes, 2) the main causes of rear-end crashes and 3) the contributing factors affecting the severity of rear-end crashes. Descriptive statistical analysis and binary logit model approaches are applied to achieve the study objectives. About 17 explanatory variables were tested. The results showed that seven variables are significantly affecting the severity of rear-end crashes. Four variables belong to drivers’ characteristic and behaviour including tailgating, driving too fast, years of experience and the issue location of the driving licenses. Two variables related to road characteristics; road type and number of lanes and one variable related to vehicle type.

نمونه متن ترجمه

چکیده

تصادفات از پشت یکی از رایج ترین انواع تصادفات در بسیاری از کشورها می باشند.در دبی AD، با توجه به اطلاعات سال 2014 ، تصادفات از پشت حدود 20% از تصادفات نهایی کشنده را شامل می شوند و منجر به 20 درصد از مرگ و میرهای ناشی از تصادفات می شوند.هدف این تحقیق بررسی عوامل تاثیر گذار بر وقوع و شدت تصادفات از عقب در دبی می باشد.تحلیل های گسترده با در نظر گرفتن موارد زیر انجام شد 1- ویژگی های رانندگان مقصر در تصادف 2- دلایل اصلی تصادفات از عقب و 3 عوامل تاثیر گذار بر شدت تصادفات از عقب.تحلیل آمار توصیفی و مدل دوگانه لاگیت نیز برای دست یابی به اهداف تحقیق مورد استفاده قرار می گیرند. حدود 17 متغیر تشریحی ازمایش شدند.نتایج نشان داد که 7 متغیر موثر بر شدت تصادف از عقب وجود دارد. چهار متغیر اشاره به ویژگی ها و رفتار راننده  مثل نزدیکی از عقب ،سرعت زیاد ،تعداد سالهای تجربه رانندگی و موقعیت صدور گواهینامه رانندگی دارد – دو متغیر اشاره به ویژگی های جاده مثل نوع جاده و تعداد خطوط دارد و یک متغیر هم اشاره به نوع وسیله نقلیه دارد