چکیده
1. مقدمه
1.1. پیشینه نظری و ایجاد فرضیه
1.2. گسترش پاسخگویی بازار و قابلیت های نوآوری محصول
1.3. اثر تعدیل کننده رقابت ناکارآمد
2. داده ها و روش ها
2.1. معیارها
3. تحلیل
3.1. ارزیابی مدل اندازه گیری
3.2. آزمون فرضیه و یافته ها
3.3. تحلیل اضافی
4. بحث ها و نتیجه گیری
4.1. پیامدهای نظری
4.2. پیامدهای مدیریتی و سیاسی- عمومی
4.3 محدودیت های تحقیق و جهتی برای تحقیقات آینده
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract
This study utilizes multiple-informant and time-lagged primary data from 162 industrial exporting firms in Sub-Saharan Africa to contribute to an understanding of when export marketing capabilities can be deployed to drive export performance. The study finds that market responsiveness capability drives export performance when it is deployed together with a product innovation capability. The joint effect of both capabilities on export performance is weakened at high levels of dysfunctional competition in export market environment. The findings suggest that a stronger capability to respond to export market needs and a greater competence in introducing new products in export markets are not always beneficial in Sub-Saharan African markets as the resulting export performance outcome is dependent upon degrees of dysfunctional competition.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این تحقیق، از داده های اولیه دارای تاخیر و چند شکلی از 162 شرکت صادر کننده صنعتی در جنوب صحرای آفریقا استفاده می کند تا به درک این موضوع کمک کند که چه زمانی قابلیتهای بازاریابی صادراتی می توانند برای پیشبرد عملکرد صادراتی استفاده شوند. این مطالعه نشان می دهد که قابلیت پاسخگویی بازار، عملکرد بازاریابی را زمانی پیش می برد که همراه با قابلیت نوآوری محصول بکار گرفته می شود. تاثیر مشترک قابلیتها بر عملکرد صادراتی در سطوح بالای رقابت ناکارامد در محیط بازار صادراتی تضعیف می شود. این یافته ها نشان می دهند که توانایی بیشتر برای پاسخگویی به نیازهای صادراتی بازار و صلاحیت بیشتر در معرفی مفاهیم جدید در بازارهای صادراتی همیشه در بازاهای جنوب صحرای آفریقا سودمند نیستند، زیرا نتیجه ناشی از عملکرد صادراتی به درجات بالای رقابت ناکارآمد بستگی دارد.