تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تقویت مهارت های شناختی و تفکر خلاق دانش آموزان بر روی نظریه دما و حرارت بوسیله آموزش مبتنی بر حل مساله

عنوان فارسی: تقویت مهارت های شناختی و مهارت تفکر خلاق دانش آموزان بر روی نظریه دما و حرارت از طریق آموزش مبتنی بر حل مساله با استفاده از نرم افزار اکسلرنینگ
عنوان انگلیسی: Improving Students’ Cognitive Abilities And Creative Thinking Skills On Temperature And Heat Concepts Through An Exelearning-Assisted Problem Based Learning
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 13
سال انتشار : 2016 نشریه : Ijstr
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8220 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.41Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی و روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی شناخت و تکنولوژی آموزشی
مجله: مجله بین المللی تحقیقات علوم و فناوری - INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENTIFIC & TECHNOLOGY RESEARCH
کلمات کلیدی: اکسلرنینگ، آموزش مبتنی بر حل مساله، مهارت های شناختی، مهارت های تفکر خلاق
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1-مقدمه

2 – آموزش مبتنی بر حل مساله ی اکسلرنینگ اسیست

2-1 : اکسلرنینگ : یک کتاب درسی الکترونیکی

2-2 آموزش مبتنی بر حل مساله در مورد نظریه ی دما و حرارت

3-2 به کار گیری مراحا یادگیری مبتنی بر مساله اکسلرنینگ

3 – روش

4 – نتایج و بحث

5 – نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

This study was aim to investigate the improvement of students’ cognitive abilities and creative thinking skills who was taught using an exelearning-assisted problem based learning model. A quasi-experimental method was used to engage 48 ninth-grade science students of an Islamic Senior High School at Bandung. Data were collected by using a cognitive test and creative thinking skills test that administered at the beginning and the end of the instruction, analyzed by using the normalized gain. Students who had an exelearning-assisted project based learning model demonstrated significantly higher average normalized gain on cognitive test and creative thinking skills test than those who did not have. Correlation coefficient between the experimental group students’ cognitive abilities and creative thinking skill was rxy = 0,55 with determination coefficient R=30.67%. The findings showed statistically significant differences between the improvement of the experimental group compare to the control group. Most students responded excited and motivated when they was taught using an exelearning-assisted problem based learning model.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف از این پژوهش این است که تقویت مهارت های شناختی دانش آموزان و نیز تفکرات خلاقانه ی آن ها با استفاده از آموزش مبتنی بر حل مساله ی اکسل لرنینگ بررسی شود . در این پژوهش بر روی 48 دانش آموزی که در مقطع نهم رشته ی علوم در یک دبیرستان اسلامی در بندانگ تحصیل میکردند یک شبه آزمایش انجام گرفت . با برگزاری یک تست پیرامون مهارت های شناختی و مهارت های خلاقانه ی آن ها ، در ابتدا و پایان پژوهش اطلاعات جمع آوری گردید و از طریق افزایش عادی شده مورد بررسی قرار گرفت . دانش آموزانی که پروژه ی اکسل لرنینگ اسیست مبتنی بر آموزش داشتند افزایش عادی شده ی بیشتری در مورد مهارت های شناختی و مهارت های تفکر خلاق نسبت به سایر دانش آموزان نشان دادند . ضریب همبستگی بین مهارت های شناختی و مهارت های تفکر خلاق دانش آموزان گروه آزمایشی rxy = 0,55 بود و ضریب تعیین برابر با R=30.67% می باشد . با بررسی آماری دستیافته های این پژوهش در می یابیم که تفاوت های چشمگیری بین گروه مورد آزمایش و گروه کنترل وجود دارد . زمانی که استفاده از اکسل لرنینگ اسیست به دانش آموزان آموخته میشود آن ها انگیزه و تمایل بیشتری به یادگیری نشان می دهند .