دانلود رایگان مقاله ارزش مرتبط با مصرف نام تجاری لوکس و نقش جنسیت

عنوان فارسی
ارزش های مرتبط با مصرف نام تجاری لوکس و نقش جنسیت
عنوان انگلیسی
Values associated with luxury brand consumption and the role of gender
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4218
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی، مدیریت کسب و کار MBA
مجله
مجله تحقیقات بازاریابی - Journal of Business Research
دانشگاه
دانشکده تحصیلات aIx-Marseille، فرانسه
کلمات کلیدی
ارزش های لوکس، مارک های لوکس، مصرف لوکس، جنسيت، نظریه ساختاری اجتماعی
چکیده

abstract


We investigate the role of gender in the perceptions of and motives for luxury brand consumption. Based on the social structural theory of gender, we propose that differences in men's and women's luxury values result from asymmetries in social status. We conduct three studies with samples of frequent luxury brand buyers. Study 1 (N = 512) generates main values associated with luxury brand consumption. Study 2 (N = 640) identifies a four-factor model of luxury brand values, including refinement, heritage, exclusivity, and elitism, and shows that women give more importance to refinement, while men give more importance to exclusivity and elitism. Study 3 (N = 1024) demonstrates that public self-consciousness has a stronger positive influence on refinement for women rather than men. In contrast, consumer need for uniqueness and status consumption exert respectively a stronger positive influence on exclusivity and elitism for men rather than women.


بدون دیدگاه