ترجمه مقاله قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و تعصبات شناختی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و تعصبات شناختی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و تعصبات شناختی: مرور کلی بازارهای تجاری
عنوان انگلیسی
Value-based pricing and cognitive biases: An overview for business markets
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
6.511 در سال 2018
شاخص H_index مجله
114 در سال 2019
شاخص SJR مجله
2.375 در سال 2018
شناسه ISSN مجله
0019-8501
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2018
کد محصول
10155
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، اقتصاد، مدیریت اجرایی، مدیریت مالی، مدیریت کسب و کار و اقتصاد مالی
مجله
مدیریت بازاریابی صنعتی - Industrial Marketing Management
دانشگاه
گروه مدیریت و مهندسی، دانشگاه Linköping ، سوئد
کلمات کلیدی
قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، تعصب شناختی، تعصب زدایی، بازار کسب و کار، تصمیم گیری مدیریتی
کلمات کلیدی انگلیسی
Value-based pricing - Cognitive bias - Debiasing - Business market - Managerial decision-making
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2017.09.028
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- مبانی نظری: قیمت گذاری مبتنی بر ارزش
3- تعصبات شناختی و اثرات آنها بر روش های قیمت گذاری مدیریتی
3-1 عدم کنترل درک شده
3-2 جمع شدن
3-3 تعصبات ثابت
3-4 ابهام گریزی
3-5 تعصبات عدالت خودمحور
4- بحث، ملاحظات و پژوهش های آتی
4-1 ملاحظات نظری
4-2 ملاحظات نظری
4-3 پژوهش های آینده
5- نتیجه گیری اظهارات
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

To investigate how cognitive biases inhibit value-based pricing practices among managers in business markets, this article considers five different cognitive biases—perceived lack of control, herding, fixed-pie bias, ambiguity aversion, and egocentric fairness bias—and their effects on value-based pricing. Despite recent calls for more research on the psychological aspects of pricing, few studies have focused on business markets. Drawing on research in psychology and marketing for its theoretical foundation, this overview extends the limited body of existing research. The article's key contribution is to explain how psychological challenges affect value-based pricing practices, with implications and suggestions for further research.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
برای بررسی اینکه چگونه تعصبات شناختی از شیوه های قیمت گذاری مبتنی بر ارزش در میان مدیران در بازارهای تجاری استفاده می کنند، این مقاله پنج سوگیری شناختی مختلف را در نظر می گرد. با وجود درخواست های اخیر برای تحقیقات بیشتر دربارۀ جنبه های روانی قیمت گذاری، مطالعات کمی بر بازارهای تجاری متمرکز شده اند. این مرور در زمینۀ روان شناسی و بازاریابی برای بنیان تئوری آن، بدنه محدود تحقیقات موجود را گسترش می دهد. نقش کلیدی این مقاله چگونگی تأثیر چالش های روانی بر شیوه های قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، با مفاهیم و پیشنهاداتی برای تحقیقات بیشتر است.

بدون دیدگاه