ترجمه مقاله رنگ عواطف معیاری برای تداعی های ضمنی رنگ - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رنگ عواطف معیاری برای تداعی های ضمنی رنگ - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رنگ عواطف : معیاری برای تداعی های ضمنی رنگ
عنوان انگلیسی
The color of emotion: A metric for implicit color associations
صفحات مقاله فارسی
18
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
5320
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی شناخت و روانشناسی سنجش
مجله
کیفیت و اولویت مواد غذایی
دانشگاه
گروه روانشناسی و علوم هوش، دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
متاثر نمودن، رنگ، روانشناسی مصرف کننده، تطبیق متقابل معین، احساس، بازاریابی
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روشها
1-2- شرکت کنندگان
2-2- ارائه محرک
3-2- روش آزمون
4-2- محرک
3- نتایج
1-3- تجزیه و تحلیل کیفی
1-1-3- تطبیق رنگ با شرایط عاطفی
2-1-3- تطبیق رنگ با سناریوهای حسی مرتبط با نوشیدنی
3-1-3- خلاصهای از نتایج کیفی
2-3- تحلیل های کمی
1-2-3- انتخاب سیستم رنگ برای تحلیل
2-2-3- انطباق رنگ با عواطف
3-2-3- تطبیقهای رنگی با سناریوهای حسی مرتبط با نوشیدنی
4-2-3- خلاصه نتایج کمی
4- مباحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
abstract

Color cues impact the chemosensory perception of foods and beverages. Evidence suggests that color exerts these effects through a link with emotion. In this study, color associations to 20 emotion terms were obtained by having 194 participants use a touch-screen display to select a matching color. The resulting color matches were displayed visually and their coordinates in the L⁄ a⁄ b⁄ system were analyzed statistically. Matching colors were found to differ as a function of emotion, with participants’ age and sex somewhat moderating color matches. Color matches were also obtained to nine beverage-related sensory scenarios. The results indicate that consumers have pre-existing expectations regarding the appropriate color for specific flavors and types of drinks. Quantitative assessment of color-emotion associations may help clarify the cross-modal effects of color on taste and smell.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
نشانه های رنگی، ادراک سیگنالهای شیمیایی از غذاها و نوشیدنیها را تحت تاثیر قرار میدهد. شواهد حاکی از آن است که رنگ، این تاثیرات را از طریق پیوند با احساس اعمال میکند. در این مطالعه، تداعی های رنگ تا 20 مورد احساس با استفاده از 194 شرکت کننده به دست آمد که از صفحه نمایش لمسی برای انتخاب رنگ تطبیق استفاده میکنند. نتیجه به صورت بصری نشان داده شد و مختصات آنها در سسیتم L*a*b به لحاظ آماری مورد تحلیل قرار گرفت. رنگ های منطبق در قالب تابعی از احساس، با توجه به سن و جنس شرکت کنندگان متمایز شد تا حدودی تطبق رنگها را تعدیل نماید. تطبیق رنگ ها همچنین برای نه سناریوی حسی مرتبط با نوشیدنی به دست آمد. نتایج حاکی از آن است که مصرف کنندگان پیشتر انتظاراتی در مورد رنگ مناسب برای طعم ها و انواع نوشیدنیهای خاص داشتند. ارزیابی کمی از تداعی های رنگ ـ احساس میتواند به تنویر اثرات متقابل رنگ بر طعم و بو کمک کند.

بدون دیدگاه