ترجمه مقاله اثر بار ناشی از دما در رفتار روسازی بتنی فرودگاه – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: | اثر بار ناشی از دما در رفتار روسازی بتنی فرودگاه |
عنوان انگلیسی: | Effect of Temperature-induced Load on Airport Concrete Pavement Behavior |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : اشپرینگر - Springer |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6478 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.51Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی راه و ترابری، خاک و پی، سازه و مدیریت ساخت |
مجله: مجله مهندسی عمران KSCE |
دانشگاه: گروه مهندسی عمران و ساخت و ساز، دانشگاه ایالتی ساترن پلیتکنیک، ماریتا، امریکا |
کلمات کلیدی: فرودگاه، روسازی بتنی، درجه حرارت، ضریب انبساط حرارتی (CTE)، راهنمای طراحی روسازی مکانیکی-تجربی (MEPDG) |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. آزمایش غیر مخرب مربوط به بخش آزمودن
3. اندازهگیری CTE
4. تحلیلها و نتایج
5. نتیجهگیریها
Abstract
In many countries, airport pavements are designed according to the Federal Aviation Administration (FAA) Rigid and Flexible Iterative Elastic Layer Design (FAARFIELD) program. FAARFIELD is capable of analyzing airport pavement behavior based on both the layered elastic-based and three-dimensional finite-element-based design methods. Although the FAA design methods accommodate the mechanical principles needed to calculate the slab thickness required for a given aircraft fleet mix, the effect of temperature-induced loading on the concrete pavement behavior is not considered. This paper presents the tensile stress distribution of concrete slabs and the landing gear position where the maximum tensile stress is observed when both load-induced and temperature-induced loads are taken into consideration in the analysis. Based on three-dimensional finite element analyses, it was observed that the distress types and locations coincided with the actual distress types and locations that are typically found in the field when both traffic-induced and temperature-induced loadings were considered in the analysis.
چکیده
در بسیاری از کشورها، روسازی فرودگاه با توجه به برنامه طراحی لایه الاستیک تکراری سخت و انعطافپذیر (FAARFIELD) اداره هوانوردی فدرال (FAA) طراحیشده است. FAARFIELD قادر به تحلیل رفتار روسازی فرودگاه بر اساس هر دو روشهای طراحی مبتنی بر المان محدود سهبعدی و مبتنی بر لایه الاستیک شده میباشد. اگرچه روشهای طراحی FAA قادر به تطبیق دادن اصول مکانیکی موردنیاز برای محاسبه ضخامت دال موردنیاز برای یک ترکیب سرعتی هواپیما میباشند، اثر بارگذاری ناشی از درجه حرارت بر رفتار بتن در نظر گرفته نمیشود. در این مقاله توزیع تنش کششی دالهای بتنی و موقعیت فرود جعبهدنده تشریح شده است زیرا در این موقعیت زمانی که هر دوبارهای ناشی از درجه حرارت و بار در تحلیلها در نظر گرفته میشوند تنش کششی حداکثری ایجاد میگردد. بر اساس تحلیل المان محدود سهبعدی، مشاهده شد که هر دو بارهای ترافیک ناشی از دما و ناشی از بار در تحلیل، انواع تنشها و مکان با انواع تنشهای واقعی و مکانهایی که بهطورمعمول در این زمینه یافت میشوند همزمان هستند.
محصولات مشابه
