دانلود ترجمه مقاله تاثیر عملیات مدیریت زنجیره عرضه بر مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | تاثیر عملیات مدیریت زنجیره عرضه بر مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی |
عنوان انگلیسی: | The impact of supplychain management practices on competitive advantage and organizational performance |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 29 |
سال انتشار : 2006 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 4491 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 402.71Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و مهندسی صنایع |
گرایش های مرتبط با این مقاله: لجستیک و زنجیره تامین، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی و مدیریت زنجیره تامین |
مجله: Omega |
دانشگاه: گروه سیستم های اطلاعاتی کامپیوتر، دانشگاه برایانت، داگلاس پایک، آمریکا |
کلمات کلیدی: مدیریت زنجیره عرضه، مزیت رقابتی، عملکرد سازمانی، مدل سازی معادله ساختاری |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
۱ مقدمه
۲ چارچوب تحقیق
۲ ۱ عملیات SCM
۲ ۲ مزیت رقابتی
۲ ۳ عملکرد سازمانی
۲ ۴ فرضیات تحقیق
۳ روش تحقیق
۳ ۱ تولید ایتم، مطالعه پیش پایلوت و مطالعه پایلوت
۳ ۲ روش های بزرگ مقیاس
۴ نتایج برای مدل اندازه گیری
۴ ۱ روایی همگرا و افتراقی
۴ ۲ ارزیابی پایایی
۴ ۳ اعتبار سنجی و ارزشیابی ساختار های درجه دوم
۵ نتایج و ساختار مدل
۶ پیامد ها ومحدودیت های تحقیق
۷ نتیجه گیری
Abstract
Effective supplychain management (SCM) has become a potentiallyv aluable wayof securing competitive advantage and improving organizational performance since competition is no longer between organizations, but among supplychains. This research conceptualizes and develops five dimensions of SCM practice (strategic supplier partnership, customer relationship, level of information sharing, qualityof information sharing, and postponement) and tests the relationships between SCM practices, competitive advantage, and organizational performance. Data for the studywere collected from 196 organizations and the relationships proposed in the framework were tested using structural equation modeling. The results indicate that higher levels of SCM practice can lead to enhanced competitive advantage and improved organizational performance. Also, competitive advantage can have a direct, positive impact on organizational performance.
چکیده
مدیریت کارامد زنجیره عرضه(SCM) به یک شیوه ارزشمند و بالقوه برای تامین مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی بدل شده است زیرا رقابت دیگر بین سازمان ها وجود ندارد بلکه رقابت میان زتجیره های عرضه است. این تحقیق به بررسی مفهومی و توسعه پنج بعد عملیات SCM( مشارکت عرضه کننده راهبردی، ارتباط مشتری، سطح تبادل اطلاعات، کیفیت تبادل اطلاعات و تاخیر) پرداخته و رابطه بین عملیات SCM، مزیت رقابتی و عملکرد سازمانی را مورد آزمون قرار می دهد. داده های مورد مطالعه از 196 سازمان گرفته شده و روابط پیشنهادی در چارچوب با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری تست شدند. نتایج نشان داد که سطوح بالاتر عملیات SCM می تواند منجر به افزایش مزیت رقابتی و بهبود عملکرد سازمانی شود. هم چنین، مزیت رقابتی می تواند اثر مستقیم و مثبتی بر روی عملکرد سازمانی داشته باشد.