دانلود رایگان مقاله پیش بینی ساختاری برای اطلاعات بازاریابی

عنوان فارسی
پیش بینی ساختاری برای اطلاعات بازاریابی
عنوان انگلیسی
Structural forecasts for marketing data
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4000
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی
مجله
مجله بین المللی پیش بینی - International Journal of Forecasting
دانشگاه
دانشگاه ایالتی اوهایو، ایالات متحده
کلمات کلیدی
اطلاعات پراکنده، محدودیت، ادغام آماری
چکیده

abstract


Marketing applications often require disaggregate forecasts of demand that pertain to subsets of individuals who are targeted for action. Examples include targeted price promotions that are made available through on-site couponing and forecasts of market segments for which new products have been developed. One challenge in the production of disaggregate forecasts of demand, and of consumer responses to marketing actions, relates to the limited amount of data that is available at the individual level. This paper discusses approaches to the improvement of marketing forecasts through the use of both parsimonious structural models of demand and random-effect models that pool data statistically across individual consumers. © 2016 International Institute of Forecasters. Published by Elsevier B.V. All rights reserved.


بدون دیدگاه