ترجمه مقاله استراتژی و طراحی مدل بازرگانی در صنایع مخابرات دینامیک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | استراتژی و طراحی مدل بازرگانی در صنایع مخابرات دینامیک: مطالعه ای بر روی اپراتورهای شبکه موبایل ایتالیا |
عنوان انگلیسی: | Strategy and business model design in dynamic telecommunications industries: A study on Italian mobile network operators |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 19 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 7585 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.70Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت صنعتی، مدیریت تحول، نوآوری تکنولوژی، مدیریت بازرگانی و مدیریت استراتژیک |
مجله: پیش بینی های فن آوری و تغییر اجتماعی - Technological Forecasting & Social Change |
دانشگاه: گروه مدیریت، اقتصاد و مهندسی صنایع، ایتالیا |
کلمات کلیدی: مخابرات موبایل، مدیریت راهبردی، مدل بازرگانی، بازارهای دینامیکی، نواوری در هم گسیخته |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است |
چکیده
1. مقدمه
2.پیش زمینه نظری
2.1 استراتژی سازی پدید آمده
2.2 مدلهای بازرگانی
3.چارچوب تصمیم گیری در زمینه های دینامیکی
3.1 عوامل تغییر در هم گسیخته
3.2 اثر عوامل تغییر در هم گسیخته
4. تحلیل مورد : یک کاربرد چارچوب ارائه شده برای MNOs ایتالیا
4.1 راه کارهای تحقیقاتی برای نمونه موردی
4.2 عوامل تغییر در هم گسیخته
4.3 اثر عوامل تغییر در هم گسیخته
4.4 رهنمودهای راهبردی احتمالی برای MNOs ایتالیایی
4.5 سناریوهای راهبردی آینده برای MNOs ایتالیایی
5. نتیجه گیری ها
Abstract
The mobile telecommunications industry is highly dynamic. Strategic, marketing and technological disruptive changes are the norm in this industry. In such a context, strategy formulation and implementation is a challenge for mobile network operators (MNOs). The aim of this study is to propose an interpretative framework to support MNO's strategic decision making in a dynamic competitive context characterized by disruptive changes in technology and business dimensions. The proposed framework was applied in an explorative multiple case study conducted on the four MNOs operating in Italy. Data collection involved semi-structured interviews with seven top and middle managers of each company. The application illustrates how the proposed framework allowed the identification of drivers for potentially disruptive change and their implications on Italian MNOs' business models. The research also highlights the main strategic routes that Italian MNOs have at their disposal to face the turbulent competitive times. Although the specific issues reported relate to the Italian context, it can be argued that they are reasonably representative of most Western markets.
چکیده
صنعت مخابرات موبایل، به شدت دینامیکی است. تغییرات در هم گسیخته، در این صنعت، هنجار محسوب میشوند. در چنین بستری، فرمولاسیون استراتژی و کاربرد، برای اپراتورهای شبکه موبایل (MNOs) یک چالش محسوب میشود. هدف این مطالعه، یک ارائه یک چارچوب تفسیری برای حمایت از تصمیم گیری راهبردی MNO در یک زمینه رقابتی دینامیکی است که با تغییرات در هم گسیخته در ابعاد تجاری و فناوری، بکار رفته بود. چارچوب ارائه شده، در یک نمونه موردی چند گانه اکتشافی اجرا شده روی چهار MNO که در ایتالیا کار میکنند، بکار رفته بود. جمع اوری داده شامل مصاحبه های نیمه ساخت یافته با هفت مدیر ارشد و متوسط شرکتی بود. کاربرد نشان میدهد چطور چارچوب ارائه شده، شناسایی محرکها را برای تغییر در هم گسیخته احتمالی و مفاهیم آنها بر روی مدلهای بازرگانی MNO های ایتالیایی میسر ساخت. این تحقیق هم چنین مسیرهای راهبردی اصلی را مورد تاکید قرار میدهد که MNOهای ایتالیایی در دسترس خود برای مواجه با زمانهای رقابتی متلاطم، دارند. گرچه مسائل ویژه گزارش شده به زمینه ی ایتالیایی مربوط هستند، میتوان بحث کرد آنها به طور منطقی نمایانگر بیشتر بازارهای غربی هستند.