تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تاثیرات آوایی نام تجاری روی قضاوت های مصرف کننده

عنوان فارسی: ایده صدا: تاثیرات آوایی نام تجاری روی قضاوت های مصرف کننده
عنوان انگلیسی: A Sound Idea: Phonetic Effects of Brand Names on Consumer Judgments
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18
سال انتشار : 2004 فرمت مقاله انگلیسی : PDF
فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده کد محصول : 6743
محتوای فایل : zip حجم فایل : 443.48Kb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار
مجله: مجله تحقیقات مصرف کننده - JOURNAL OF CONSUMER RESEARCH
دانشگاه: دانشگاه جنوب کالیفرنیا، لس آنجلس
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چهارچوب مفهومی

مطالعه اول

روش

یافته ها

بحث

مطالعه 2

روش

بحث

بحث کلی

نمونه متن انگلیسی

In this article we examine a phenomenon known as sound symbolism, where the sound of a word conveys meanings. Specifically, brand names are composed of individual sounds called phonemes and we investigate how this phonetic structure of brand names affects a consumer’s evaluation of products and their underlying attributes. We demonstrate that consumers use information they gather from phonemes in brand names to infer product attributes and to evaluate brands. We also demonstrate that the manner in which phonetic effects of brand names manifest is automatic in as much as it is uncontrollable, outside awareness and effortless.

نمونه متن ترجمه

در این مقاله پدیده نمادگرایی آوایی را بررسی می کنیم که در آن صدای یک واژه انتقال دهندۀ معنا است. به ویژه، نام های تجاری ترکیبی از صداها هستند که واج نامیده می شود و بررسی می کنیم که چگونه ساختار آوایی نام های تجاری بر ارزیابی مصرف کننده از محصول و ویژگی های زیرساختی آنها تأثیر می گذارد. ما نشان می دهیم که مصرف-کنندگان برای استنباط ویژگی های محصول و ارزیابی نام تجاری، از اطلاعاتی استفاده می کنند که آنها را از واج های موجود در نام های تجاری جمع آوری کرده اند. همچنین نشان می دهیم که روشی که در آن تأثیرات آوایی نام تجاری آشکار می شود، اتوماتیک است و به همان اندازه غیرقابل‌کنترل، بدون آگاهی و بدون تلاش است.