ترجمه مقاله اثر حمایت اجتماعی بر رفتار شهروندی مصرف کننده در جوامع تجاری درون خطی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | اثر حمایت اجتماعی بر رضایت و رفتار شهروندی مصرف کننده در جوامع تجاری درون خطی: نقش تعدیل کننده منبع حمایتی |
عنوان انگلیسی: | Effect of social support on customer satisfaction and citizenship behavior in online brand communities: The moderating role of support source |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 21 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6423 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.07Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بازرگانی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت استراتژیک |
مجله: مجله خرده فروشی و خدمات مصرف کننده - Journal of Retailing and Consumer Services |
دانشگاه: دانشکده مدیریت، دانشگاه علم و فناوری Huazhong، ووهان، چین |
کلمات کلیدی: جامعه تجاری درون خطی، حمایت اجتماعی، حمایت اطلاعاتی، حمایت عاطفی، رضایت مصرف کننده رفتار شهروندی مصرف کننده |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. مقدمه
2. زمینه مفهومی و فرضیه ها
2.1. CCB
2.2 . حمایت اجتماعی
2.3. مدل مفهومی
2.4. فرضیه ها
3. روش شناسی
3.1. جمع آوری داده
3.2. اندازه گیری
4. نتایج
4.1. مدل اندازه گیری
4.2. مدل ساختاری
4.3. تحلیل تعدیل کننده
5. بحث
6. نتایج، مفاهیم و محدودیت ها
تقدیر نامه ها
Abstract
Customers often join online brand communities to seek support from others when they encounter product problems. Some customers who receive good social support exhibit customer citizenship behavior. This study develops a theoretical model to investigate how social support influences customer citizenship behavior through customer satisfaction with firms in online brand communities. Moreover, the moderating role of support source (i.e., firms vs. other customers) is measured. The research model is tested by using the Partial Least Squares technique. The results show that informational and emotional support significantly affects the customer citizenship behavior of providing feedback to the firm, recommendations, and helping other customers through customer satisfaction in online brand communities. Moreover, informational and emotional support from firms and other customers exert different effects on customer satisfaction.
چکیده
مصرف کنندگان غالباً به جوامع تجاری درون خطی می پیوندند تا زمانی که با مشکلات تولیدی مواجه شدند، از سوی دیگران تحت حمایت قرار گیرند. برخی از مصرف کنندگانی که حمایت اجتماع مطلوبی دریافت می کنند، رفتار شهروندی یک مصرف کننده را بروز می دهند. این مقاله، یک مدل نظری را برای بررسی اینکه چگونه حمایت اجتماعی از سوی شرکت های حاضر در جوامع تجاری درون خطی بر رفتار شهروندی مصرف کننده از طریق رضایت مصرف کننده تاثیر می گذارد، توسعه می دهد. علاوه بر این، نقش تعدیل کننده منبع حمایتی (یعنی، شرکت ها و دیگر مصرف کنندگان) اندازه گیری شده است. مدل تحقیق با استفاده از تکنیک حداقل مربعات جزئی آزمایش شده است. نتایج نشان می دهند که حمایت اطلاعاتی و عاطفی از طریق ارائه بازخورد به شرکت، توصیه ها و کمک به دیگر مصرف کنندگان به طور قابل توجهی بر رفتار شهروندی مصرف کننده از طریق رضایت مصرف کننده در جوامع تجاری درون خطی تاثیر می گذارد. علاوه بر این، حمایت اطلاعاتی و عاطفی از سوی شرکت ها و دیگر مصرف کنندگان، تاثیرات مختلفی بر رضایت مصرف کننده می گذارد.