ترجمه مقاله طراحی و ارزیابی مقاومت لغزندگی مخلوط های آسفالت اجرا شده با اپوکسی متراکم – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | طراحی و ارزیابی مقاومت لغزندگی مخلوط های آسفالت اجرا شده با اپوکسی متراکم برای روسازی عرشه پل فولادی |
عنوان انگلیسی: | Design and skid resistance evaluation of skeleton-dense epoxy asphalt mixture for steel bridge deck pavement |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 34 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8420 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 14.46Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه، مهندسی راه و ترابری و مدیریت ساخت |
مجله: ساخت و ساز و مصالح ساختمانی - Construction and Building Materials |
دانشگاه: مرکز تحقیقات سیستم های هوشمند، دانشگاه جنوب شرقی، چین |
کلمات کلیدی: مقاومت لغزندگی، مخلوط آسفالت اجرا شده با اپوکسی، روسازی عرشه پل فولادی، ساختار متراکم، روش طراحی حجم V-S |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است |
چکیده
1.مقدمه
2.طراحی EAM متراکم
2.1. روش طراحی V-S
2.2 طراحی VS-EA10
4.آزمایشات و روشها
3.1. عملکرد روسازی
۳.۲ مقاومت لغزندگی
3.2.1 مقاومت لغزندگی اولیه
3.2.2. مقاومت لغزندگی بلندمدت
3.2.3 مقاومت لغزندگی در شرایط هوای نامعتدل
4.نتایج و بحث
4.1. عملکرد روسازی
4.2 مقاومت لغزندگی
4.2.1 مقاومت لغزندگی اولیه
4.2.2. مقاومت لغزندگی بند مدت
4.2.3 مقاومت لغزندگی در شرایط آب و هوایی نامعتدل
4.2.3.1. اثر ضخامت لایه آب بر روی مقاومت لغزندگی روسازی
4.2.3.2 اثر موقعیتهای یخبندان بر روی مقاومت لغزندگی
4.2.4. ارزیابی جامع مقاومت لغزندگی بر اساس تحلیل همبستگی خاکستری
نتیجه گیری
Abstract
To improve the skid-resistance of epoxy asphalt concrete pavement for the steel bridge deck, an epoxy asphalt mixture with skeleton-dense structure was proposed. This paper carries out a laboratory study on the design and performance evaluation of skeleton-dense epoxy asphalt mixture. Firstly, the mixture was designed through a volume design method, and the pavement performance was investigated to evaluate the applicability of the skeleton-dense epoxy asphalt mixture for the steel bridge pavement. Secondly, the skid-resistance of the skeleton-dense epoxy asphalt mixture was evaluated, including the initial skid-resistance, long-term skid-resistance and skid-resistance under the inclement weather condition. The long-term skid-resistance attenuation law was simulated by the small traffic load simulation system MMLS3, and the skid-resistance life was predicted. The skid-resistance attenuation law under the rainy and freezing weather was investigated in the laboratory, and the influence of water film thickness, different ice situations on the pavement skid-resistance was analyzed. Finally, gray correlation analysis method was applied to the comprehensive evaluation of pavement skid-resistance. Results indicate that the proposed mixture could meet the operating requirements of steel bridge pavement and dramatically improve the skid-resistance of epoxy asphalt concrete pavement.
چکیده
برای بهبود مقاومت لغزندگی روسازی بتنی آسفالتی اجرا شده با اپوکسی برای عرشه پل فولادی، یک مخلوط آسفالت اپوکسی با ساختار متراکم، پیشنهاد شد. این مقاله مطالعهای بر روی طراحی و ارزیابی عملکرد مخلوط آسفالت اجرا شده با اپوکسی متراکم، است. ابتدا، مخلوط با یک روش طراحی حجمی، طراحی شد، و عملکرد روسازی برای ارزیابی قابلیت مخلوط آسفالت اجرا شده با اپوکسی متراکم برای روسازی پل فولادی، بررسی شد. دوم، مقاومت لغزندگی مخلوط آسفالت اجرا شده با اپوکسی متراکم ارزیابی شد، که شامل مقاومت لغزندگی اولیه، مقاومت لغزندگی بلندمدت، و مقاومت لغزندگی تحت شرایط هوایی نا معتدل، میباشد. قانون تضعیف (میرایی) مقاومت لغزندگی بلندمدت، با سیستم شبیهسازی بار ترافیک کوچک MMLS3 شبیهسازی شد، و طول عمر مقاومت لغزندگی، تخمین زده شد. قانون ضعف مقاومت لغزندگی تحت شرایط هوای بارانی و یخبندان در آزمایشگاه بررسی شد و تاثیر ضخامت لایه اب، موقعیتهای مختلف یخ بر روی مقاومت لغزندگی روسازی، تحلیل شد. در آخر، روش تحلیل همبستگی خاکستری برای ارزیابی جامع مقاومت لغزندگی روسازی، مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان میدهند که مخلوط پیشنهادی میتواند الزامات عملیاتی روسازی پل فولادی را برآورده کند و به طور چشمگیری باعث بهبود مقاومت لغزندگی روسازی بتنی آسفالتی گردد.