ترجمه مقاله مقایسه مقاومت در برابر لغزش در سطوح مختلف روسازی آسفالتی در زمان‌ های متفاوت - نشریه الزویر

ترجمه مقاله مقایسه مقاومت در برابر لغزش در سطوح مختلف روسازی آسفالتی در زمان‌ های متفاوت - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مقایسه مقاومت در برابر لغزش در سطوح مختلف روسازی آسفالتی در زمان‌ های متفاوت
عنوان انگلیسی
Comparison of the Skid Resistance at Different Asphalt Pavement Surfaces over Time
صفحات مقاله فارسی
7
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2014
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
8419
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر
ترجمه نشده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران
گرایش های مرتبط با این مقاله
سازه و مهندسی راه و ترابری
مجله
پایه تئوری مهندسی عمران - Theoretical Foundation of Civil Engineering
دانشگاه
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه ژیلینا، اسلواکی
کلمات کلیدی
مقاومت در برابر لغزش، سطح روسازی، درشت‌بافت، ریزبافت، مخلوط آسفالت
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
تحلیل خواص اصطکاکی
تحلیل داده‌ها
نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

One of the basic safety requirements on roadways is the skid resistance. It plays very important role especially during wet and rainy conditions. It is a pavement surface characterization which describes interaction between vehicle wheel and road surface. Mainly insufficient skid resistance or its complete loss is a reason of slippery roads and therefore risk of traffic accidents rises. The article is concerned with examining varying values of skid resistance on selected long-time monitored road parts with different asphalt wearing courses in Slovakia.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

یکی از الزامات اولیه ایمنی در جاده‌ها مقاومت در برابر لغزش است. این پارامتر، خصوصاً در شرایط آب و هوایی مرطوب و بارندگی، نقش بسیار مهمی دارد. در واقع این پارامتر یکی از خصوصیات سطوح روسازی‌ست که اندرکنش میان چرخ وسیله نقلیه و سطح جاده را نشان می‌دهد. عمدتاً علت سرخوردگی وسایل نقلیه روی سطح جاده مقاومت ناکافی روسازی در برابر لغزش است که در نتیجه سبب افزایش ریسک تصادفات ترافیکی می‌شود. این مقاله به بررسی مقادیر متفاوت مقاومت در برابر لغزش در مقاطع انتخابی جاده‌ای در اسلواکی می‌پردازد که لایه رویه آسفالتی متفاوتی دارند و بصورت بلندمدت پایش شد‌ه‌اند.


بدون دیدگاه