ترجمه مقاله مقایسه مقاومت در برابر لغزش در سطوح مختلف روسازی آسفالتی در زمان های متفاوت – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | مقایسه مقاومت در برابر لغزش در سطوح مختلف روسازی آسفالتی در زمان های متفاوت |
عنوان انگلیسی: | Comparison of the Skid Resistance at Different Asphalt Pavement Surfaces over Time |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 7 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8419 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.99Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: سازه و مهندسی راه و ترابری |
مجله: پایه تئوری مهندسی عمران - Theoretical Foundation of Civil Engineering |
دانشگاه: دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه ژیلینا، اسلواکی |
کلمات کلیدی: مقاومت در برابر لغزش، سطح روسازی، درشتبافت، ریزبافت، مخلوط آسفالت |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر: ترجمه نشده است |
چکیده
تحلیل خواص اصطکاکی
تحلیل دادهها
نتیجهگیری
Abstract
One of the basic safety requirements on roadways is the skid resistance. It plays very important role especially during wet and rainy conditions. It is a pavement surface characterization which describes interaction between vehicle wheel and road surface. Mainly insufficient skid resistance or its complete loss is a reason of slippery roads and therefore risk of traffic accidents rises. The article is concerned with examining varying values of skid resistance on selected long-time monitored road parts with different asphalt wearing courses in Slovakia.
چکیده
یکی از الزامات اولیه ایمنی در جادهها مقاومت در برابر لغزش است. این پارامتر، خصوصاً در شرایط آب و هوایی مرطوب و بارندگی، نقش بسیار مهمی دارد. در واقع این پارامتر یکی از خصوصیات سطوح روسازیست که اندرکنش میان چرخ وسیله نقلیه و سطح جاده را نشان میدهد. عمدتاً علت سرخوردگی وسایل نقلیه روی سطح جاده مقاومت ناکافی روسازی در برابر لغزش است که در نتیجه سبب افزایش ریسک تصادفات ترافیکی میشود. این مقاله به بررسی مقادیر متفاوت مقاومت در برابر لغزش در مقاطع انتخابی جادهای در اسلواکی میپردازد که لایه رویه آسفالتی متفاوتی دارند و بصورت بلندمدت پایش شدهاند.