ترجمه مقاله تاثیر رهبری خدمت گذار بر روی فرهنگ سازمان، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | تاثیر رهبری خدمت گذار بر روی فرهنگ سازمان، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی (OBC) و عملکرد کارکنان در شرکت های تعاونی بانوان |
عنوان انگلیسی: | The Impact of Servant Leadership on Organization Culture, Organizational Commitment, Organizational Citizenship Behaviour (OCB) and Employee Performance in Women Cooperatives |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
سال انتشار : 2016 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 7051 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 756.44Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت منابع انسانی و مدیریت عملکرد |
مجله: علوم اجتماعی و رفتاری - Social and Behavioral Sciences |
دانشگاه: مالزی |
کلمات کلیدی: عملکرد کارکنان، فرهنگ سازمان، رفتار شهروندی سازمانی(OCB)، تعهد سازمانی، رهبری خدمت گذار |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
چکیده
مقدمه
مبانی نظری
روششناسی
مدل/چارچوب مفهومی
فرضیههای پژوهش
نتایج
مدل ساختاری
برازش مدل کلی
بحث و استدلال
نتیجهگیری
Abstract
This paper aimed to analyze the impact of servant leadership on organizational culture, organizational commitment, OCB; and employee performance; organization culture on OCB and employee performance; organization commitment on OCB and employee performance; and OCB on employee performance. Research involved managers and employees of Women Cooperatives in East Java (40 respondents). The analysis is descriptive and used Partial Least Square. The results showed: servant leadership impacted significantly on organizational culture, organizational commitment, OCB and employee performance; organization culture impacted significantly on OCB, but non significantly on employee performance; organizational commitment impacted non significantly on OCB nor on employee performance; and OCB impacted significantly on employee commitment.
چکیده
هدف پژوهش حاضر، تحلیل و بررسی اثر رهبری خدمت گذار روی فرهنگسازمانی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد کارکنان، و همچنین اثر فرهنگ سازمان روی رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد کارکنان؛ اثر تعهد سازمان روی رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد کارکنان؛ و اثر رفتار شهروندی سازمانی روی عملکرد کارکنان است. پژوهش حاضر دربرگیرنده مدیران و کارکنان شرکتهای تعاونی بانوان در شرق جاوه(جزیرهای در اندونزی) است. تحلیل از نوعی توصیفی بوده و از حداقل مربعات جزئی(PLS) استفادهشده است. نتایج نشان داد که رهبری خدمت گذار روی فرهنگسازمانی، تعهد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی، و عملکرد فروش، و همچنین فرهنگسازمانی روی رفتار شهروندی سازمانی اثر مثبت و معنیداری دارد. اما روی عملکرد کارکنان معنیدار نیست. تعهد سازمانی چه روی رفتار شهروندی سازمانی و روی عملکرد کارکنان اثر مثبت و معنیداری ندارد و همچنین رفتار شهروندی سازمانی روی تعهد کارکنان اثر مثبت و معناداری دارد.