ترجمه مقاله موضوع عزت نفس و خودشیفتگی در بروزرسانی وضعیت در فیسبوک – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | پنج عامل بزرگ، عزت نفس و خودشیفتگی به عنوان پیش بینهای موضوعاتی که افراد در به روز رسانی وضعیت در فیسبوک می نویسند |
عنوان انگلیسی: | The Big Five, self-esteem, and narcissism as predictors of the topics people write about in Facebook status updates |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2015 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 5746 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 437.39Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی فناوری اطلاعات و روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی عمومی و اینترنت و شبکه های گسترده |
مجله: تفاوت های شخصیتی و فردی |
دانشگاه: دانشگاه برونل بریتانیا |
کلمات کلیدی: فیسبوک، شبکه سازی اجتماعی، رسانهی اجتماعی، به روز رسانیهای وضعیت، پنج عامل بزرگ، عزت نفس، خودشیفتگی |
وضعیت ترجمه عناوین جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول: ترجمه شده است |
چکیده
1. مقدمه
1.1 پنج عامل بزرگ
1.2. عزت نفس
1.3خودشیفتگی
1.4پاسخ به به روز رسانیهای وضعیت
2.روش
2.1.شرکت کنندگان
2.2.مواد و روند
2.2.1.صفات شخصیتی پنج عامل بزرگ
2.2.2.عزت نفس
2.2.3خودشیفتگی
2.2.4.استفاده از فیسبوک
2.2.5.موضوعات به روز رسانیهای وضعیت
2.2.6.انگیزهی استفاده از فیسبوک
2.2.7.لایک ها و نظرات
3.نتایج و بحث
3.1پیش بینهای موضوعات به روز رسانی وضعیت و انگیزههای استفاده از فیسبوک
3.2پیش بینهای لایک ها و نظرات دریافت شده
3.3.محدودیتها و جهت گیریهای آینده
4.نتیجه گیری
Abstract
Status updates are one of the most popular features of Facebook, but few studies have examined the traits and motives that influence the topics that people choose to update about. In this study, 555 Facebook users completed measures of the Big Five, self-esteem, narcissism, motives for using Facebook, and frequency of updating about a range of topics. Results revealed that extraverts more frequently updated about their social activities and everyday life, which was motivated by their use of Facebook to communicate and connect with others. People high in openness were more likely to update about intellectual topics, consistent with their use of Facebook for sharing information. Participants who were low in self-esteem were more likely to update about romantic partners, whereas those who were high in conscientiousness were more likely to update about their children. Narcissists’ use of Facebook for attention-seeking and validation explained their greater likelihood of updating about their accomplishments and their diet and exercise routine. Furthermore, narcissists’ tendency to update about their accomplishments explained the greater number of likes and comments that they reported receiving to their updates.
چکیده
به روز رسانیهای وضعیت یکی از محبوبترین ویژگیهای فیسبوک است اما مطالعات کمی صفتها و انگیزههای تاثیرگذار بر موضوعاتی که افراد برای به روز رسانی انتخاب میکنند را بررسی میکنند. 555 کاربر فیسبوک مقیاسهای پنج عامل بزرگ، عزت نفس، خودشیفتگی، انگیزههای استفاده از فیسبوک و فراوانی به روز رسانی دربارهی طیفی از موضوعات را تکمیل کردند. نتایج نشان داد که برونگراها به طور فراوانتری دربارهی فعالیتهای اجتماعی و زندگی روزمره به روز رسانی میکردند که با استفادهشان از فیسبوک برای ارتباطات و متصل شدن به دیگران انگیخته میشد. افراد با گشودگی بالا به احتمال زیادتری دربارهی موضوعات فکری به روز رسانی میکردند که همسو با استفادهشان از فیسبوک برای به اشتراک گذاری اطلاعات بود. شرکت کنندگان با عزت نفس کم به احتمال زیادتری دربارهی شریکهای عاطفیشان به روز رسانی میکردند در حالی که افراد دارای صفت بالای وجدانی بودن به احتمال بیشتری دربارهی کودکانشان به روز رسانی میکردند. استفادهی خودشیفتهها از فیسبوک برای توجه طلبی و اعتبار، احتمال بیشتر به روز رسانی دربارهی موفقیتها و رژیم غذایی و روال ورزششان را تبیین میکرد. به علاوه، گرایش خودشیفتهها به به روز رسانی دربارهی موفقیتهایشان، تعداد بیشتر لایک ها و نظراتی که گزارش میکردند از به روز رسانیهایشان دریافت میکنند را توضیح میداد.