ترجمه مقاله نگرش مشاورین مدارس در مورد استفاده از ICT در شیوه های مشاوره مدرسه ای - نشریه الزویر

ترجمه مقاله نگرش مشاورین مدارس در مورد استفاده از ICT در شیوه های مشاوره مدرسه ای - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
نگرش های مشاورین مدارس در مورد استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات در شیوه های مشاوره مدرسه ای: مدارس قبرس شمالی
عنوان انگلیسی
The opinions of school counselors on the use of information and communication technologies in school counseling practices: North Cyprus schools
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
6883
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی - روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
تکنولوژی آموزشی - مشاوره تحصیلی - مشاوره
مجله
نقش کامپیوترها در رفتار انسان - Computers in Human Behavior
دانشگاه
آموزش آکادمی معلم آتاتورک، قبرس
کلمات کلیدی
فناوری، مشاوره مدرسه ای، راهنمایی-الکترونیکی، فناوری کامپیوتر
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
2. متدولوژی
2.1 . شرکت کنندگان
2.2.ابزار جمع آوری داده
2.3. آنالیز داده
2.4 یافته ها
3.بحث
4. نتیجه گیری و توصیه
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The goal of this study was to determine school counselors’ opinions concerning the use of information and communication technology (ICT) in school counseling practices. The participants were 61 school counselors (54 female, 7 male) who worked in middle (17), high (23), middle/high (19), and primary (2) schools. The mean age was 33.4 years. The Internet Usage Questionnaire was used to collect participants’ opinions. The data were analyzed using descriptive statistics, the Mann Whitney U test and the Kruskal Wallis test. The results of this study revealed that the school counselors had overall positive opinions about the use of ICT in school counseling. No significant differences were found according to gender, age, degree, work setting, seniority, or student/school counselor ratio. The results also revealed that school counselors had positive opinions about using web pages and computer-based programs, somewhat positive opinions about using Internet-based interventions, and negative opinions about using online counseling.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف این مطالعه، مشخص نمودن نگرشهای مشاورین مدرسه پیرامون استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در شیوه های مشاوره ی مدرسه ای است. شرکت کنندگان 61 مشاور مدرسه بودند (54 خانم، 7 آقا) که در مدارس متوسطه (17)، دبیرستان (23)، متوسطه/ دبیرستان (19) و ابتدایی (2) کار میکردند. سن متوسط 33.4 سال بود.پرسشنامه ی استفاده از اینترنت، برای جمع آوری نگرشهای شرکت کنندگان بکار میرفت. داده ها با استفاده از آمار وصفی ، آزمون یو من ویتنی و آزمون کراسکال والیس تحلیل شد. نتایج این مطالعه آشکار کرد، مشاورین مدرسه دارای نگرشهای مثبت کلی در مورد استفاده از ICT در مشاوره ی مدرسه بودند. هیچ تفاوت عمده ای طبق جنسیت، سن، مدرک، فضای کاری، ارشدیت یا نسبت مشاور مدرسه/ دانش آموز یافت نشد. از این گذشته نتایج آشکار کرد مشاورین مدرسه دارای نگرشهای مثبت در مورد استفاده از صفحات وب و برنامه های مبتنی بر کامپیوتر،نگرشهای تا حدی مثبت در مورد استفاده از مداخلات مبتنی بر اینترنت و نگرشهای منفی در مورد استفاده از مشاوره ی آنلاین بودند.

بدون دیدگاه