ترجمه مقاله ارزیابی عملکرد ایمنی موانع بتنی بر روی جاده های قوسی و دارای دور

عنوان فارسی: | ارزیابی عملکرد ایمنی موانع بتنی بر روی جاده های قوسی و دارای دور (بربلندی) |
عنوان انگلیسی: | Safety Performance Evaluation of Concrete Barriers on Curved and Superelevated Roads |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 22 |
سال انتشار : 2012 | نشریه : TRB |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6773 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.82Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی عمران |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی راه و ترابری |
دانشگاه: دانشگاه جورج واشنگتن، ایالات متحده آمریکا |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است |
چکیده
1. مقدمه
1.1 دورنما
1.2 اهداف
2. روش تحقیق
2.1 شرایط طراحی
2.2 شرایط ضربه
2.3 استراتژی شبیه سازی
2.4 اعتبار سنجی مدل
3.0 تحلیل
3.1 شرایط پایه ای (معیار)
3.2 تحلیل علت تصادف
4.0 خلاصه و نتیجه گیری ها
Abstract
Highways are comprised of tangent and curved sections. It has been established that there is a difference in safety between these types of sections. Roadside safety hardware, however, is not specifically designed or tested to address the differences in behavior that may be associated with placement of curves relative to tangent sections. The differences in safety performance may be negligible due to a host of intervening factors, but given little formal attention on this matter, that remains an open question at present. This effort stems from a crash into a barrier that occurred on a superelevated curve. It represents an attempt to determine if simulation tools can provide useful insights on the impact dynamics, influencing factors, and the likely outcomes. Simulation analyses were undertaken for three curvature conditions for NCHRP Report 350 crashworthiness criteria for the 2000P and 820S vehicles. Three types of concrete barriers were evaluated based upon NCHRP Report 350 metrics. The results suggest that adverse safety performance is more likely for the more highly sloped barriers when impacted on the sharper curves. The influences of various factors were analyzed and a criticality table was generated to indicate the effects of combination of factors for barriers on curved roads. The influence of vertical slope and superelevation were also considered to a limited degree.
چکیده
بزرگراه ها شامل مقاطع مستقیم و قوسی می باشند. مشخص شده است که از لحاظ ایمنی مابین این نوع مقاطع تفاوت وجود دارد. سخت ابزار کنار جاده برای نشان دادن تفاوت ها در رفتاری که ممکن است مرتبط با قرار گیری قوس ها نسبت به مقاطع مستقیم باشد، نیست. تفاوت ها در عملکرد ایمنی ممکن است بدلیل یک عده فاکتورهای دخیل باشد، ولی بدلیل توجه کمی که به آن شده است این موضوع همچنان بعنوان یک سوال بدون پاسخ باقی مانده است. این تلاش از یک تصادف با مانع ناشی شده است که در یک قوس دارای دور اتفاق افتاد. این امر نشان دهنده ی تلاشی برای تعیین این موضوع می باشد که آیا ابزار می توانند فراهم کننده ی بینش هایی مفید در مورد دینامیک ضربه، فاکتورهای موثر، و نتایج احتمالی باشند.
تحلیل شبیه سازی برای سه وضعیت برای ضوابط بزرگی تصادف در گزارش 350 NCHRP برای وسایل نقلیه ی 2000P و 820S متقبل گردید. سه نوع از موانع بتنی بر مبنای متریک های گزارش 350 NCHRP مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج پیشنهاد می کنند که برای موانع دارای شیب زیاد زمانی که با قوس های تندتر همراه باشد ، عملکرد ایمنی معکوس دارای احتمال وقوع می باشد. تاثیر فاکتور های مختلف مورد تحلیل قرار گرفت و یک جدول بحران برای نشان دادن آثار ترکیب فاکتور ها برای موانع بر روی جاده های قوسی ایجاد گردید. تاثر شیب قائم و ارتفاع بیشتر تا درجه ی محدودی مورد بررسی قرار گرفتند.