ترجمه مقاله نقش ناظران در رفتار آوایی کارکنان – نشریه امرالد

عنوان فارسی: | نقش ناظران در رفتار آوایی کارکنان |
عنوان انگلیسی: | The role of supervisors on employees’ voice behavior |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 (2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2019 | نشریه : امرالد - Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده و pdf |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.664 در سال 2018 | شاخص H_index مجله : 58 در سال 2019 |
شاخص SJR مجله : 0.517 در سال 2018 | شناسه ISSN مجله : 0143-7739 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2018 | کد محصول : 10159 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.34Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، مدیریت کسب و کار و مدیریت منابع انسانی |
مجله: مجله رهبری و توسعه سازمانی - Leadership & Organization Development Journal |
دانشگاه: بخش مدیریت بازرگانی، دانشگاه چوسون، گوانجو، کره جنوبی |
کلمات کلیدی: جنسیت، اعتماد به ناظر، رفتار آوایی کارکنان، رفتار آوایی ناظران |
کلمات کلیدی انگلیسی: Gender - Trust in supervisor - Employee voice behaviour - Supervisors’ voice behaviour |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/LODJ-06-2018-0230 |
چکیده
زمینه نظری و بهبود فرضیات
رفتار آوایی ناظران و رفتار آوایی کارکنان
رفتار آوایی ناظران و اعتماد به ناظر
نقش میانجی اعتماد با ناظران در ارتباط میان رفتار آوایی ناظران و رفتار آوایی کارکنان
نقش تعدیلی جنسیت در ارتباط میان اعتماد به ناظر و رفتار آوایی کارکنان
روش ها
نمونه ها و روش ها
مقیاس ها
نتایج
آزمایش فرضیه ها
بحث
ملاحظات نظری
ملاحظات کاربردی
محدودیت ها و مسیر پژوهش آینده
نتیجه گیری
منابع
Abstract
Purpose – Drawing on social learning theory and social information processing theory, the purpose of this study is to examine how perceived supervisor’s voice behavior relates to employees’ own voice behavior both directly and indirectly through trust in supervisor. In particular, this study also investigates the moderating role of gender in the relationship between trust in supervisor and employee voice behavior. Further, this study proposes that gender moderates the indirect effect of perceived supervisor’s voice behavior on employee voice behavior via trust in supervisor.
Design/methodology/approach – The proposed hypothesis was tested by using hierarchical regression analyses and Hayes’ PROCESS macro.
Findings – The results show that perceived supervisor’s voice behavior is positively related to an employee’s own voice behavior and trust in supervisors. In particular, trust in supervisors mediates the relationship between perceived supervisor’s voice behavior and employee’s own voice behavior. Additionally, the relationship between trust in supervisor and employees’ voice behavior was stronger for female employees.
Originality/value – The current study investigates employees’ perception of immediate supervisor’s voice behavior that encourages employees to speak up, thereby providing a more nuanced understanding of the factors that facilitate employee voice behavior. In particular, this study advances the understanding of how and why employees’ perception of supervisors’ voice behavior relates to employees’ voice behavior by examining the mediating and moderating factors.
چکیده
هدف – با توجه به نظریه یادگیری اجتماعی و نظریه پردازش اطلاعات اجتماعی، هدف این مطالعه بررسی نحوۀ ادراک رفتار آوایی ناظران در ارتباط با رفتار آوایی کارکنان خود به صورت مستقیم و غیرمستقیم و با اعتماد به ناظران است. به طور خاص، این مطالعه نقش تعدیلی جنسیت را در ارتباط میان اعتماد به ناظر و رفتار آوایی کارکنان بررسی می کند. علاوه بر این، این مطالعه نشان می دهد که جنسیت تأثیر غیرمستقیم رفتار آوایی ناظران را بر رفتار آوایی کارکنان از طریق اعتماد به ناظر تعدیل می کند.
طرح/روش شناسی/رویکرد – این فرضیه پیشنهاد با استفاده از تحلیل های رگرسیون سلسله مراتبی و پروسه کلان هایز بررسی شد.
یافته ها – نتایج نشان می دهند که رفتار آوایی ناظران به شکلی مثبت به رفتار آوایی کارکنان و اعتماد به ناظران در ارتباط است. به طور ویژه، میانجی ارتباط میان رفتار آوایی ناظران و رفتار آوایی کارکنان آنها است. علاوه بر این، ارتباط میان اعتماد به ناظر و رفتار آوایی کارکنان در کارکنان زن بیشتر است.
اصالت/ارزش – مطالعه حاضر درک کارکنان را از رفتار آوایی ناظران بررسی می کند که این رفتار کارکنان را در جهت ارتقا تشویق می کند، بدینوسیله درکی دقیق از فاکتورهایی را ارائه می کند که رفتار آوایی کارکنان را آسان می کند. به طور خاص، این مطالعه درک چگونگی و چرایی درک کارکنان از رفتار آوایی ناظران را در ارتباط با رفتار آوایی کارکنان با بررسی فاکتورهای میانجی و تعدیلی بهبود می بخشد.