تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ارزیابی ریسک محفظه احتراق با اکسیژن افزایش یافته با مدل مبتنی بر FMEA و درخت عیوب فازی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ارزیابی ریسک محفظه احتراق با اکسیژن افزایش یافته با استفاده از مدل مبتنی بر FMEA و درخت عیوب فازی
عنوان انگلیسی: Risk assessment of an oxygen-enhanced combustor using a structural model based on the FMEA and fuzzy fault tree
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 20 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2014 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.473 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 65 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 1.002 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 0950-4230
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10419
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.81Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک، مکانیک خودرو، ساخت و تولید، طراحی کاربردی
مجله: مجله پیشگیری از ضرر در صنایع فرآیند - Journal of Loss Prevention in the Process Industries
دانشگاه: انستیتو مکانیک ، آکادمی علوم چین
کلمات کلیدی: ارزیابی ریسک، احتراق نیمه‌صنعتی، مدل ساختاری، FMEA، درخت عیوب فازی
کلمات کلیدی انگلیسی: Risk assessment - Semi-industrial combustor - Structural model - FMEA - Fuzzy fault tree
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه: دارد و ترجمه شده است ✓
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: ندارد ☓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jlp.2014.10.004
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1) مقدمه

2) روش

۲.۱ FMEA مبتنی بر مدل ساختاری

۲.۲ تحلیل درخت عیوب فازی

۲.۳ روش جدید تحلیل ریسک

آنالیز سیستم

آنالیز دایگراف تأییدشده برای سیستم/زیرسیستم

ماتریس علت و معلول (CEM)

FMEA مبتنی بر مدل ساختاری

درخت عیوب فازی برای حوادث بزرگ

ارزیابی ریسک و بهبود وضعیت

۳) توضیحات سیستم آزمایشی

۴) طریقه استفاده از روش

۴.۱ CEM برای زیرسیستم‌های مختلف

۴.۲ FMEA سیستم آزمایشی

۴.۳ FTA برای حوادث آتش سوزی و انفجار

۵) نتایج و تشریح مطالب

۶) نتیجه‌گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The oxygen-enhanced combustor has the advantages of high burning efficiency and low emissions. However, it should not be promoted for industrial use until its reliability and safety have been fully recognized. A new methodology is proposed to assess the risk of an oxygen-enhanced combustor using a structural model based on the FMEA and fuzzy fault tree. In addition, it is applied to a selected pilot semi-industrial combustor. To identify the hazard source comprehensively, the pilot is divided into four subsystems: the combustor subsystem, feed subsystem, ignition subsystem and exhaust subsystem. According to the operational parameters of flow (flow rate, temperature and pressure) and the component functions in different subsystems, the cause and effect matrix can be built using the structural model, and the relationship between the operational parameters and the effects of the change for the operational parameters on the system can be presented. Based on the results of cause and effect matrix, the FMEA can be built to describe the failed models and accident scenarios of the pilot. The main accident forms include leakage, injury, fire and explosion. Accordingly, with the severity and probability analysis of different accident forms, the fire and explosion accidents should be further accessed quantitatively using the fuzzy fault tree analysis. The fault trees can be obtained in accordance with the FMEA, and the qualitative assessments of the basic events can be collected by using expert scoring. A hybrid approach for the fuzzy set theory and weight analysis is investigated to quantify the occurrence probability of basic events. Then, the importance analysis of the fault trees, including the hazard importance of basic events and the cut set importance, is performed to help determine the weak links of the fire and explosion trees. Finally, some of the most effective measures are presented to improve the reliability and safety of the combustion system.

نمونه متن ترجمه

چکیده

محفظه احتراق با اکسیژن افزایش‌یافته دارای مزایای بازدهی سوخت بالا و انتشار گازهای آلاینده کمتر است. با این حال، نباید کاربرد صنعتی آن رواج پیدا کند تا زمانی که قابلیت اطمینان و ایمنی‌اش کاملاً مشخص شود. در این مقاله، روش تازه‌ای برای ارزیابی ریسک محفظه احتراق با اکسیژن افزایش‌یافته با استفاده از مدل ساختاری مبتنی بر FMEA و درخت عیوب فازی پیشنهاد می‌شود. بعلاوه، این روش برای محفظه احتراق صنعتی آزمایشی انتخاب شده بکار گرفته می‌شود. برای شناسایی منبع خطر به شکل جامع، نمونه آزمایشی به دو زیرسیستم تقسیم می‌شود:زیرسیستم محفظه احتراق، زیرسیستم تغذیه‌دهنده، زیرسیستم اشتعال، و زیرسیستم اگزوز. براساس پارامترهای عملیاتی جریان (نرخ جریان، دما و فشار) و کارکردهای اجزای زیرسیستم‌های مختلف، می‌توان ماتریس علت و معلوم را با بکارگیری مدل ساختاری را تشکیل، و رابطه بین پارامترهای عملیاتی و اثرات تغییر این پارامترها روی سیستم را نشان داد. با توجه به نتایج ماتریس علت و معلول، می‌توان FMEA را برای توصیف مدل‌های خراب‌شده و سناریوهای حادثه سیستم آزمایشی تشکیل داد. انواع عمده حوادث شامل نشت، صدمه، آتش سوزی و انفجار است. بنابراین، از طریق تحلیل شدت و احتمال انواع مختلف حوادث، حوادث آتش سوزی و انفجار باید به لحاظ کمی با استفاده از تحلیل درخت عیوب فازی بهتر قابل دسترس باشند. درخت‌های عیوب براساس FMEA بدست می‌آیند و ارزیابی‌های کیفی رویدادهای پایه را می‌توان با استفاده از روش امتیازدهی کارشناس گردآوری کرد. برای کمیت‌یابی احتمال رخداد رویدادهای پایه، روشی ترکیبی برای نظریه دستگاه فازی و تحلیل وزنی بررسی خواهد شد. سپس، آنالیز اهمیت درخت‌های عیوب، شامل اهمیت مخاطره رویدادهای پایه و اهمیت مجموعه برش، انجام می‌شود تا ارتباطات ضعیف درخت‌های آتش سوزی و انفجار راحت‌تر تعیین شود. در پایان، برخی از موثرترین تدابیر برای بهبود قابلیت اطمینان و ایمنی سیستم احتراق نیز ارائه می‌گردد.