دانلود رایگان مقاله سود حاصل از شعر و بررسی کافه ها و علامت های تجاری

عنوان فارسی
سود حاصل از شعر: کافه ها، علامت های تجاری، و تامین خط پایین
عنوان انگلیسی
Profit from poetry: Bards, brands, and burnished bottom lines
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E2599
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت کسب و کار
مجله
افق کسب و کار - Business Horizons
دانشگاه
دانشگاه اولستر، ایرلند شمالی
کلمات کلیدی
نام تجاری، شعر، هایکو، شانل، پیام میکرو
چکیده

Abstract


A poet, Wallace Stevens once said, makes silk dresses out of worms. What the great American modernist didn’t reveal is the brand of silk dresses that worms weave so well. This article takes up where Stevens left off. It identifies the ways in which corporations can profit from poetry. It examines the fractious yet fruitful relationship between bards and brands. It notes the business background of several big, brand-name poets. And, illuminated by a recent instance of haiku hacktivism, it argues that poetry is an apt metaphor for branding in today’s texting, tweeting, crowdsourced, co-created, there’s-an-app-for-that world. Despite Stevens’ subsequent contention that money is a kind of poetry, the article concludes that marketing’s case is stronger still.


بدون دیدگاه