ترجمه مقاله اصول راهنمایی و نظارت آموزشی – نشریه Macrothink

عنوان فارسی: | اصول راهنمایی و نظارت آموزشی |
عنوان انگلیسی: | Principles for Educational Supervision and Guidance |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2013 | نشریه : Macrothink |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 6238 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 411.11Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت آموزشی و مدیریت و برنامه ریزی آموزشی |
مجله: مجله پژوهش های جامعه شناختی - Journal of Sociological Research |
دانشگاه: گروه روانشناسی کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران |
کلمات کلیدی: اصول نظارت، راهنمایی آموزشی، راهنماهای آموزشی، سیستم آموزشی |
چکیده
مقدمه
تعریف نظارت و راهنمایی آموزشی
کاربرد نظریة مدیریت علمی در راهنمایی و نظارت آموزشی
اصول راهنمایی و نظارت آموزش
نتیجه گیری
Abstract
Educational supervision is based on principles, of which consideration shall guaranty purposefulness and dynamism in an educational system. In order to accomplish a certain task, either simple or specialized, it is required that doer must start his activity, continues and accomplish the same by fully observing respective principles of the said activity. Realization of views and theories of educational supervision in an educational system, and getting assistance of the same for constant improvement of quality and production of new educational qualities depends on fundamental principles of supervision. Educational guides must follow principles of educational supervision and guidance for improvement of educational and learning conditions. They must always be concerned about the said principles in their plans and activities. Thus, due to importance of observance and consideration of respective principles in significant educational supervision and guidance, in this paper, it has been tried to state principles of supervision, which may guide supervisors in design and execution of educational supervision.
چکیده
نظارت آموزشی، مبتنی بر اصولی است که ملاحظات آن باعث می شود که هدفمند بودن و پویایی یک سیستم آموزشی، تضمین گردد .به منظور اینکه هر کار خاصی، چه کار ساده باشد و یا اینکه تخصصی باشد را انجام دهیم، نیازمند این است که انجام دهندة آن کار، فعالیتش را شروع کند و ادامه دهد و با مشاهدة کامل اصول مربوطه به فعالیتی که بیان کردیم، همان کار را انجام دهیم . درک نظرات و نظیات نظارت آموزشی در یک سیستم آموزشی و دستیابی به کمک مشابهی برای توسعة کیفی ثابت آن و تولید ویژگی های آموزشی جدید آن، به اصول اصلی نظارت ، بستگی دارد . آن اصول نظارت باید همواره در رابطه با اصول بیان شده و فعالیت ها و برنامه های مربوط به آن، مرتبط باشد .بنابراین، با توجه به اهمیت مشاوره و ملاحظات اصول مربوط در نظارت و راهنمایی آموزشی مهمی که در این مقابله به آن پرداخته ایم، هدفمان این است که اصول و نظارتی را بیان کنیم که بتواند در طراحی و اجرای نظارت آموزشی، به ناظران کمک کند .