دانلود رایگان مقاله ایدئولوژی سیاسی، ترجیحات منبع رسانه ها و استراتژی های پیام رسانی: دیدگاه جهانی برای ایجاد اعتماد

عنوان فارسی
ایدئولوژی سیاسی، ترجیحات منبع رسانه ها و استراتژی های پیام رسانی: دیدگاه جهانی برای ایجاد اعتماد
عنوان انگلیسی
Political ideology, media-source preferences, and messaging strategies: A global perspective on trust building
صفحات مقاله فارسی
0
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2016
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
کد محصول
E4850
رشته های مرتبط با این مقاله
علوم سیاسی
مجله
بررسی روابط عمومی - Public Relations Review
دانشگاه
گروه تبلیغات و روابط عمومی، کالج ژجیانگ گریدی کالج روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی، دانشگاه جورجیا، ایالات متحده
کلمات کلیدی
اعتماد، ایدئولوژی سیاسی، امور عمومی، مدیریت رابطه، روابط عمومی
چکیده

abstract


Using global survey data based on the 2013 Edelman Trust Barometer annual survey, this paper looks at predictors of business trust in the top five countries based on GDP ranking – the United States, China, Japan, Germany, and France. Demographics emerged as significant predictors of trust across countries, while political ideology was a key driver of trust in the U.S. Political ideology also interacted with preferred media choice in predicting trust. Theoretical and practical implications for effective public relations practice are discussed

نتیجه گیری

Discussion


There were two primary goals of this research. The first was to give public relations practitioners new tools with which to more precisely segment publics. The segmentation may be affected by demographic characteristics, by media preference for business news, or by political characteristics (i.e., ideology and attention to public affairs). The second goal was to contribute to theory building related to trust and public relations. Some specific implications of this research are discussed below.


بدون دیدگاه