ترجمه مقاله دلبستگی به مکان و تجربه‌ گردشگری در زمینه‌ گردشگری کویری - نشریه Degruyter

ترجمه مقاله دلبستگی به مکان و تجربه‌ گردشگری در زمینه‌ گردشگری کویری - نشریه Degruyter
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
دلبستگی به مکان و تجربه‌ گردشگری در زمینه‌ گردشگری کویری – مورد وادی روم
عنوان انگلیسی
Place Attachment and Tourist Experience in the Context of Desert Tourism – the Case of Wadi Rum
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2016
نشریه
degruyter
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد
کد محصول
7092
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
گردشگری و توریسم
گرایش های مرتبط با این مقاله
اکوتوریسم
دانشگاه
گروه مدیریت گردشگری، دانشکده باستان شناسی و گردشگری، دانشگاه اردن، عمان
کلمات کلیدی
هویت مکان، وابستگی به مکان، تجربه‌ گردشگری، ژئوتوریسم، گردشگری کویری، وادی روم
فهرست مطالب
چکیده
پیشگفتار
مرور نوشتجات
ژئوتوریسم
تجربه‌ گردشگری
دلسبتگی به مکان
متدلوژی
محل مطالعه
نتایج
بحث
نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This paper aims to explore the relationship between tourist experience and place attachment in a desert tourism experience. The current study was carried out with a sample of international and domestic visitors in Wadi Rum, Southern Jordan. The results show that there is a significant positive correlation between the nearby constructs of the study units such as the four tourist experience dimensions (education, esthetics, entertainment, and escapism), and the two dimensional place attachments measures (place identity and place dependence). Moreover, the findings also indicate that education factor had a significantly positive relationship with place identity, and there was a significantly positive relationship between escapism factor and place dependence. The findings can be used to develop the tourist experience and place attachment in the context of desert tourism experience. They further help tourism destinations managers, planners and marketers to provide appropriate marketing strategies and enrich their offers to desert tourism participants.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

هدف این مقاله، کاوش رابطه‌ بین تجربه‌ گردشگری و دلسبتگی به مکان در یک تجربه‌ گردشگری کویری است. مطالعه‌ حاضر با نمونه‌ای از بازدیدکنندگان داخلی و بین‌المللی در وادی روم، جوردن جنوبی،  انجام شد. نتایج نشان می‌دهند که همبستگی مثبت قابل توجهی بین ساختارهای واحدهای مطالعه وجود دارند، مانند چهار بعد تجربه‌ گردشگری (آموزش، زیبایی‌شناسی، سرگرمی و انزوای سیاسی )، و معیارهای دلسبتگی به مکان دو بعدی (هویت مکان و وابستگی به مکان). علاوه‌براین، یافته‌ها همچنین نشان می‌دهند که فاکتور آموزش دارای رابطه‌ مثبت قابل توجهی با هویت مکان بود و رابطه‌ مثبت قابل توجهی بین فاکتور انزوای سیاسی (واقعیت‌گریزی) و وابستگی به مکان وجود داشت. یافته‌ها را می‌توان برای توسعه‌ تجربه‌ گردشگری و وابستگی به مکان در زمینه‌ تجربه‌ گردشگری کویری استفاده کرد. آن‌ها علاوه‌ براین به مدیران مقاصد گردشگری برنامه‌ریزان و بازاریابان برای فراهم ساختن استراتژی‌های مناسب بازاریابی و غنی‌سازی ارائه‌های آن‌ها به شرکت کنندگان گردشگری کویری کمک می‌کنند.


بدون دیدگاه