تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مکان یابی تسهیلات چند دوره ای با ظرفیت محدود تحت تامین با تاخیر تقاضا – نشریه الزویر

عنوان فارسی: مکان یابی تسهیلات چند دوره ای با ظرفیت محدود تحت تامین با تاخیر تقاضا
عنوان انگلیسی: Multi-period capacitated facility location under delayed demand satisfaction
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 46
سال انتشار : 2016 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 6168 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 3.77Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت استراتژیک، مدیریت اجرایی، مدیریت کسب و کار، بازاریابی و استراتژی های توسعه صنعتی
مجله: مجله اروپایی پژوهش عملیاتی - European Journal of Operational Research
دانشگاه: مرکز ریاضیات و کاربرد (CMA)، دانشکده علوم و فناوری (FCT)، دانشگاه جدید لیسبون (UNL)، پرتغال
کلمات کلیدی: مکان یابی، چنددوره ای، ظرفیت‌های قابل انتخاب، تأخیر در تحویل، مدل‌های MILP
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. مروری بر منابع علمی

3. روابط ریاضی

3.1 مدل برنامه نویسی خطی عدد صحیح ترکیبی

3.2 رابطه جایگزین

3.3 حالت محموله تکی

3.4 مقایسه روابط

4. نامساوی‌های اضافی

4.1 نامعادلات شامل بازه‌های زمانی استراتژیک

4.2 نامعادلات شامل بازه‌های زمانی تاکتیکی انتخابی

5. مطالعات محاسباتی

5.1 شرح نمونه‌های آزمایش

5.2 نتایج عددی

5.2.1 روابط P، Pa و Pa+

5.2.2 نتایج عددی برای مورد محموله تکی

5.2.3 تحلیل پارامترهای انتخابی

5.2.4 درک مدیریتی

6.نتیجه گیری

ضمیمه A. نتایج تئوری

ضمیمه B. نتایج تفصیلی

نمونه متن انگلیسی

Abstract

We address an extension of the classical multi-period facility location problem in which customers are sensitive to delivery lead times. Accordingly, two customer segments are considered. The first segment comprises customers that require timely demand satisfaction, whereas customers accepting delayed deliveries make up the second segment. Each customer belonging to the latter segment specifies a maximum delivery time. A tardiness penalty is incurred to each unit of demand that is not satisfied on time. In the problem that we study, a network is already in place with a number of facilities being operated at fixed locations. The network can be expanded by establishing new facilities at a finite set of potential sites and selecting their capacity levels from a set of available discrete sizes. In addition, existing facilities may be closed over the time horizon. Two mixed-integer linear programming formulations are proposed to re-design the network at minimum cost and a theoretical comparison of their linear relaxations is provided. We also extend the mathematical models to the case in which each customer accepting delayed demand satisfaction requires late shipments to occur at most once over the delivery lead time. To gain insight into how challenging these problems are to solve, a computational study is performed with randomly generated instances and using a general-purpose solver. Useful insights are derived from analyzing the impact of different delivery lead time restrictions on the network structure and cost.

نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله، به صورت تعمیم یافته‌ای از مسئله کلاسیک مکان یابی تسهیلات چنددورهای می‌پردازیم که مشتریان در آن نسبت به زمان‌های انتظار تا تحویل سفارش حساسیت دارند. برهمین اساس، دو دسته مشتری درنظر گرفته می‌شود. اولین دسته شامل مشتریانیاند که تأمین تقاضای بموقع را الزام می‌کنند، در حالیکه دسته دوم را مشتریانی تشکیل می‌دهند که تحویل‌های به تأخیرافتاده را می‌پذیرند. هر مشتری از دسته دوم یک حداکثر زمان تحویل مشخص می‌کند. جریمه تأخیر برای هر واحد تقاضایی اعمال می‌شود که بموقع تأمین نشود. در مسئله‌ای که ما به بررسی آن می‌پردازیم، شبکه‌ای از قبل با تعدادی تسهیلات که در مکان‌های ثابت راه اندازه‌ای شده‌اند وجود دارد. می‌توان این شبکه را با ساخت تسهیلات جدیدی در مجموعه محدودی از مکان‌های احتمالی و انتخاب سطح ظرفیتشان از مجموعه سایزهای گسسته موجود گسترش داد. افزون براین، ممکن است تسهیلات موجود در بازه زمانی تعطیل شوند. دو رابطه برنامه نویسی خطی عدد صحیح ترکیبی برای طراحی مجدد این شبکه با حداقل هزینه پیشنهاد می‌گردد و مقایسه‌ای تئوریک برای مسائل آزادسازی خطی آنها ارائه می‌شود. هم چنین، مدل‌های ریاضی را به حالتی تعمیم می‌دهیم که در آن هر مشتری که تأمین تقاضای به تأخیرافتاده را می‌پذیرد الزام می‌کند که حمل‌های باتأخیر حداکثر یکبار در زمان انتظار تحویل سفارش رخ دهند. جهت حصول درکی نسبت به روش حل این مسائل چالش انگیز، مطالعه‌ای محاسباتی با نمونه‌هایی که بطور تصادفی تولید شده‌اند و با استفاده از حل کننده عمومی انجام می‌شود. با تحلیل تأثیر محدودیت‌های مختلف زمان انتظار تحویل بر ساختار شبکه و هزینه به درک مفیدی خواهیم رسید.