ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
In vehicular ad hoc networks (VANETs), because all vehicles in range are shown as destination nodes and less time is spent for the medium access process, broadcast communication is considered a highly appropriate technique for the dissemination of safety messages in such networks. However, the lack of requestto-send/clear-to-send handshaking and packet acknowledgment makes the communication more vulnerable to interferences, thus resulting in lower communication reliability. In this paper, we present an analytical model for the performance evaluation of safety message dissemination in vehicular ad hoc networks with two priority classes. In particular, considering the IEEE 802.11 broadcast protocol and using 2-D Markov modeling, we derive the joint distribution of the numbers of low-priority periodic messages, which are in transmission mode and in a backoff process in a highway. Then, the result is used to derive the average dissemination delay of high-priority event-driven messages in the presence of the low-priority traffic in the network. The results are helpful in determining a good tradeoff between network parameters such as vehicles’ transmission range, safety traffic generation rate, and medium access control (MAC) parameters to satisfy the required delay bounds for the critical high-priority traffic.
در شبکه های تک منظوره ی خودروئی (VANETs)، نظر به اینکه کل وسایل نقلیه در طیف نشان داده شده به صورت ندهای مقصد هستند و زمان کمتری برای فرایند دسترسی به رسانه صرف میشود، مخابره ی انتشار ، یک تکنیک بسیار مناسب برای ارسال پیامهای ایمنی در چنین شبکه هایی تلقی میشود.با این وجود، عدم تبادل درخواست- ارسال / پاک کردن ارسال و تایید بسته ، مخابره را برای تداخلها آسیب پذیرتر میسازد،بنابراین منجر به قابلیت اطمینان پایین تر در مخابره میشود.در این مقاله، ما یک مدل تحلیلی برای ارزیابی عملکرد انتشار پیام ایمنی،در شبکه های تک منظوره ی خودروئی را با دو دسته اولویت ارائه میدهیم.به طور خاص،با بررسی پروتکل انتشار IEEE 802.11 و استفاده از مدلسازی مارکوف دو بعدی، ما توزیع مشترک تعداد پیامهای دوره ای با اولویت پایین را استنتاج میکنیم، که در حالت ارسال در یک فرایند عقب نشینی (backoff) در یک بزرگراه هستند.آنگاه نتیجه برای استنباط تاخیر انتشار پیامهای هدایت شده با رویداد دارای اولویت بالا در حضور ترافیک با اولویت پایین در شبکه بکار میرود.نتایج بدست آمده در سبک و سنگین کردن های مناسب برای پارامترهای شبکه سودمند هستند، همانند دامنه ارسال وسایل نقلیه، میزان ایجاد ترافیک ایمن و پارامترهای کنترل دسترسی به رسانه (MAC) برای تامین حدود تاخیر لازم برای ترافیک با اولویت بالای بحرانی.