ترجمه مقاله یادگیری حرکتی یک تکلیف تعادلی پویا – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | یادگیری حرکتی یک تکلیف تعادلی پویا: تاثیر قدرت اندام تحتانی و تمرین تعادلی قبلی |
عنوان انگلیسی: | Motor learning of a dynamic balance task: Influence of lower limb power and prior balance practice |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 5 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 12 |
سال انتشار : 2019 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 3.542 در سال 2019 | شاخص H_index مجله : 85 در سال 2020 |
شاخص SJR مجله : 1.665 در سال 2019 | شناسه ISSN مجله : 1440-2440 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 | کد محصول : 10485 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 1.35Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: پزشکی و تربيت بدنی، مغز و اعصاب، رفتار حرکتی، یادگیری و کنترل حرکتی |
مجله: مجله علوم و پزشکی در ورزش - Journal of Science and Medicine in Sport |
دانشگاه: دانشگاه کنستانز، آلمان |
کلمات کلیدی: تمرین تعادلی، تخصصی، قدرت پا، پیشگیری از سقوط، آموزش یادگیری |
کلمات کلیدی انگلیسی: Balance training - Specificity - Leg strength - Fall prevention - Learning to learn |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jsams.2018.05.029 |
چکیده
مقدمه
روش ها
نتایج
بحث
نتیجه گیری
Abstract
Objectives We wanted to verify if the “learning to learn” effect observed in the learning of visuomotor tasks is also present when learning a balance task, i.e., whether the learning rate of a balance task is improved by prior practice of similar balance tasks.
Design Single centre, parallel group, controlled training study.
Methods 32 young healthy participants were divided into a control and a training group. The training group’s practice consisted of 90 trials of three balance tasks. Forty-eight hours after the training, we recorded performance during the acquisition (90 trials) of a novel balance task in both groups, and 24 h thereafter we measured its retention (10 trials).
Results Mixed models statistical analysis showed that the learning rate of both the acquisition and the retention phase was not influenced by the 90 prior practice trials performed by the training group. However, participants with high lower limb power had a higher balance performance than participants with low power, which can be partly explained by the higher learning rate observed during the acquisition phase for participants with high power.
Conclusions Contrary to visuomotor or perceptual tasks, we did not find a “learning to learn” effect for balance tasks. The correlation between learning rate and lower limb power suggests that motor learning of dynamic balance tasks may depend on the physical capability to execute the correct movement. Thus, a prior strength and conditioning program with emphasis on lower limb power should be considered when designing a balance training, especially in fall prevention.
چکیده
اهداف: ما می خواستیم بررسی کنیم که آیا تأثیر "آموزش یادگیری" که در یادگیری تکالیف دیداری-حرکتی مشاهده شده است، در هنگام یادگیری یک تکلیف تعادلی نیز وجود دارد، یعنی اینکه آیا میزان یادگیری یک تکلیف تعادلی با تمرین قبلی تکالیف مشابه تعادلی بهبود می یابد یا خیر.
طراحی: مرکز تکی، گروه موازی، بررسی آموزش کنترل شده.
روش کار: 32 فرد سالم به یک گروه شاهد و یک گروه آموزشی تقسیم شدند. تمرین گروه آموزشی شامل 90 آزمایش از سه فعالیت تعادلی بود. چهل و هشت ساعت پس از تمرین، طی زمان انجام یک تکلیف تعادلی جدید (90 آزمایش)، کارایی در هر دو گروه ثبت و 24 ساعت بعد، حفظ آن اندازه گیری شد (10 آزمایش).
نتایج: تجزيه و تحليل آماری مدل هاي مختلط نشان داد كه ميزان يادگيري هر دو مرحله ی اکتساب و نگهداري تحت تاثیر 90 آزمون قبلي تمريني كه توسط گروه آموزشي انجام شده بود، قرار نگرفت. با این حال، شرکت-کنندگان با قدرت بالا در اندام تحتانی عملکرد بالاتری نسبت به شرکت کنندگان با قدرت کم داشتند، که می تواند تاحدی با میزان یادگیری بالاتر مشاهده شده در مرحله اکتساب برای شرکت کنندگان با قدرت بالا توضیح داده شود.
نتيجه گيري: بر خلاف تکالیف دیداری-حرکتی يا ادراكي، اثر «آموزش يادگيري» بر تکالیف تعادلی مشاهده نشد. همبستگی بین میزان یادگیری و قدرت اندام تحتانی نشان می دهد که یادگیری حرکتی تکالیف تعادلی پویا ممکن است به توانایی جسمی برای اجرای حرکت صحیح بستگی داشته باشد. بنابراین، یک برنامه آمادگی قدرتمند قبلی با تاکید بر قدرت اندام تحتانی باید در طراحی یک تمرین تعادلی، به ویژه برای پیشگیری از سقوط در نظر گرفته شود.